Picit furcsa volt Balogh Janit újra régi Mitsubishijében látni a tegnapi teszten. Többen kérdeztetek minket Facebook oldalunkon mit tudunk róluk, vajon tényleg megint az Evoval indulnak, vagy csak „véletlenül, megszokásból” került a Mitsubishi márka a nevük mellé a nevezés leadásakor? Balogh Janival a hollóházai tesztjük után beszélgettünk, és meglepően őszinte válaszokat kaptunk.
„A Miskolc Ralival kapcsolatosan nem jó szájízzel szálltunk ki az autóból, mert sajnos ott maradtunk az erdőben egy felhordáson. Az addigi tapasztalataink nagyon jók voltak, nagyon jól éreztük magunkat az autóban. Feszegettük a határainkat, láttuk, hogy az, amivel felkészültünk (beállításokkal és előzetes elképzeléseinkkel) jól tudtuk használni. Láttuk, hogy hova vagyunk jók, folyamatosan építkeztünk, de sajnos egy raliversenyen bármikor előforduló felhordás problémájára egyszer nem találtunk megoldást. Itt valamiért sem az autó, sem én nem voltunk alkalmasak arra, hogy ezt a feladatot megoldjuk és jól jöjjünk ki. Ennek egy forgás lett a vége. Ezt követően arra jutottam talán lassabban kellene menni, de ilyenkor kicsit csüggedek, hisz nem akarok lassabban menni egy ilyen autóval. A másik része pedig, hogy meg kell találjuk a megoldást arra, ami alkalmassá teszi az autót az ilyen helyzetek megoldására.” - vágott bele a történetbe Jani, majd kérdés nélkül a folytatta:
„Itt kell rátérnünk arra, hogy az Ózd Ralin már nem a Skodával, hanem a Mitsubishivel megyünk. Osztottunk, szoroztunk, és egy nagyon fájdalmas döntést hoztunk arra vonatkozóan, hogy ezzel a háttérrel és a rendelkezésre álló anyagi lehetőségekkel, a fejlődésre és az üzemeltetésre is figyelemmel – abban a minőségben amiben mi szeretnénk versenyezni – a tervszámok és tényszámok között sajnos voltak különbségek.
Meghoztuk azt a fájdalmas döntést - mivel az egyik szponzorunk részéről nem tudtak azok a feltételek teljesülni, amire számítottunk -, hogy nem kockáztatjuk, hogy eltűnünk a süllyesztőben, hanem visszaültünk a Mitsubishibe, és ugyanolyan motiváltsággal igyekszünk az Ózd ralin is helytállni. A Skoda sztorit pedig így egyelőre elengedtük.”
Mi lesz így a frissen, nullkilométeresen megvásárolt R5-ös Skoda Fábiával?
„Ez egy projekt lett volna részünkről, de olyan projektet nincs értelme finanszírozni, ami nem életképes. Annak semmi értelme nincs, hogy egy ilyen drága technika ott álljon a műhelybe. Úgyhogy igazából arra fókuszálunk, hogy szeretnénk eladni: van egy ütőképes autónk, normális alkatrészbázissal rendelkezünk, az autóban minimális a kilométer, ez egy újszerű autó, ami várja a gazdáját…”
Fotók: Béres Gábor/Rallyedream
A láthatóan szomorú pilóta a körülmények ellenére ugyanolyan komolyan vette a mitsubishis tesztelést, ahogy korábban is megszokhattuk tőle: a versenyautóba ülés előtti pillanatokban testileg és fejben is felkészítette magát az átállásra, s bár mondhatnánk „nem is olyan sokat ment” a Skodával, mégis vissza kellett szoktassa magát a Mitsubishihez. Ennek ellenére egyértelműen látszott rajta a tőle megszokott profizmus, a teljes odaadás és odafigyelés, mely nélkülözhetetlen a jó eredményhez és pontos autózáshoz. Balogh Jani és Holczer Dani már szinte egybeforrtak Evo IX-es versenyautójukkal és bár nagyon jó volt őket – ha csak egy verseny erejéig is R5-ös autóban látni – ugyanolyan izgalommal fogjuk őket várni a pályák szélén a Mitsubishivel is.