Emberemlékezet óta nem volt olyan változatos a Rali Világbajnokság, mint idén, és a mezőny az egyik leglátványosabb és legautógyilkosabb versenyre érkezett Dél-Amerikába.
Csütörtökön egyetlen 1,9 kilométeres villanyfényes szuperspeciál várt a mezőnyre, Cordobában. A hatalmas tömeg előtt megtartott vegyes talajú szakaszon több körfogalmat és ugartót is beillesztettek a szervezők. Ezt a hangulatos szakaszt a bajnokság ékén álló, címvédő fordos Sebastien Ogier nyerte csapattársa Evans és a Hyundai i20-szal versenyző Dani Sordo előtt. A legjobb toyotás Latvala az ötödik, a legjobb citroenes Meeke pedig a nyolcadik lett.
Pénteken 140 kilométer várt a mezőnyre. (Halkan jegyzem meg, ez az egy nap lényegében ez egy teljes magyar bajnoki futam össztávjának felel meg.) Úgy tűnt, hogy Evans vért ihatott, mert csak honfitársa, Meeke tudta vele tartani a tempót. Szegény embert az ág is húzza, hát még a Hyundait: Paddon a másodikon hempergett egy kicsit, ezzel pedig két és fél percet veszített, Dani Sordo pedig több mint 11 percet hagyott bent a harmadik szakaszon, miután egy kő odavert a kormányműnek, és a gyorsaságin kellett szerelniük.
Ugyan három szakasz után csak Meeke volt 10 másodpercen belül Evanshoz, ő a negyedik gyorsasági szakaszon eldobta a Citroent. Csak a második helyre ugró Latvala és Toyota Yarisa törte meg az eredménytábla egyhangúságát, amin az első öt helyből így négyen az M-Sport fiestás armadája táborozott: Ostberg, Tanak és Ogier volt a további sorrend. A legjobb Hyundai a 6. Neuville-é volt, a Citroen pedig abszolút lőtávolon kívülre került: Breen 5:46,6 másodperc hátrányban volt már eddigre.
Latvala azonban nem tudta sokáig tartani a tempót Evans-szel. A hatodik gyorsasági szakaszon visszaesett a harmadik helyre, de a nap végén már csak hatodik helyen állt. A hetedik, 20,44 kilométeres szakaszon annyira sűrű volt a mezőny, hogy öten voltak egy másodpercen, és nyolcan öt másodpercen belül. Paddon pedig egált ment az élen álló Evans-szel.
A nyolcadik gyorsaságin pedig megtört a Ford varázsa, kiderült, hogy más gyártó is tud szakaszt nyerni. Az új-zélandi Paddon négy másodperccel volt gyorsabb az éllovas britnél. Ostberg a második helyről közel egy perc távolságból követi Evanst, viszont csak 9,8 másodperccel van Neuville előtt, aki elrontotta Malcolm Wilson örömét azzal, hogy befurakodott a Fordok közé. Őt Ogier (+4,6) és Tanak (+1,9) követi a nap végén.
Szombaton hat gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, amelyben a szuperrali szabályai miatt jelentős időbüntetéssel visszaáll Meeke, akinek autóját három óra alatt újjáépítette a Citroen szervizcsapata.