A keddi napon bár tengerpart mellett is autózhattak a Dakar-résztvevők, a dűnéket ezúttal sem úszta meg a mezőny.
Az idei verseny eddig kifejezetten méltó a hagyományokhoz, és igazi jubileumi viadal szemtanúi lehetünk. Kedden reggel egy régi szokást felelevenítve újra tömegrajtot rendeztek, amire legutóbb 2010-ben volt példa. Ez az autóknál konkrétan négyes rajtot jelentett, ennyien startoltak egyszerre, egymás mellől a tengerparton kijelölt rajtpozícióból. Bár nyilvánvalóan a versenyzők is tudják, hogy nem sok minden múlik azon a pár kilométeren, amin együtt autóznak, mégiscsak van egyfajta különlegessége ezeknek a ritka alkalmaknak, arról nem is beszélve, milyen jól nézhetett ki élőben ez az esemény:
Fotók: Red Bull Content PoolA 330 km-es szakaszból 17-et a tenger melletti részeken kellett teljesítsenek az indulók, majd az előző két naphoz hasonlóan újfent a dűnék felé vették az irányt, mellyel megintcsak alaposan meggyűlt a bajuk.
Az eddig remekül autózó el-Attiját több probléma is hátráltatta a verseny 4. napján. Két defektet is szerzett (és miután "csak" két pótkereket tudnak magukkal vinni, így ezt követően még körültekintőbben kellett folytatnia a napot), és két alkalommal el is akadt. Összességében csak a keddi napon majd' egy óra hátrányt gyűjtött be. Ezzel sajnos jelentősen csökkentek esélyei a végső győzelemre, de persze egy Dakaron sok minden megtörténhet, arról nem is beszélve, hogy még mindig csak a verseny alig harmadánál járunk.
Bár összességében kifejezetten jól áll az idén búcsúzó Peugeot csapata, a kiesési hullám őket sem kerülhette el. Cyril Despres ugyanis odaütötte bal hátsó futóművét és nem tudta önerőből folytatni a versenyt. Ezt leszámítva maradéktalanul elégedett lehet a francia csapat, kedden ugyanis az első három helyen értek be versenyzőik. Idei első, összességében 10. szakaszgyőzelmét ünnepelhette a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb. Figyelembe véve, hogy ez még mindig csak a harmadik Dakar-részvétele, ez kifejezetten komoly értékkel bír. És ne feledjük, hogy az első napokon tapasztalt dűnék hamarosan elfogynak, és jönnek a jóval "ralisabb" szakaszok, ahol az eddiginél is több esélye lehet Loebnek is. Keddi győzelmével az abszolút második helyre ugrott, Peterhansel mögötti hátrányának nagy részét az első napi fékhibájánál gyűjtötte be a francia pilóta.
Az összetett állása a 4. napot követően
Szalay Balázsék sajnos a negyedik napi távot nem tudták teljes egészében teljesíteni, miután autójukban három nap alatt háromszor is önindítót cseréltek. Utolsó egységként indulva esélyük sem volt biztonságos körülmények között befejezni a távot, így műúton tértek vissza a táborba. Egyelőre már/még nem szerepelnek így a hivatalos eredmények között, de a verseny igazgatóságának döntését követően ez remélhetőleg változhat még, és büntetéssel ugyan, de folytathajták majd a Dakart.