A keddi napon bár tengerpart mellett is autózhattak a Dakar-résztvevők, a dűnéket ezúttal sem úszta meg a mezőny.

0fd07.png

Az idei verseny eddig kifejezetten méltó a hagyományokhoz, és igazi jubileumi viadal szemtanúi lehetünk. Kedden reggel egy régi szokást felelevenítve újra tömegrajtot rendeztek, amire legutóbb 2010-ben volt példa. Ez az autóknál konkrétan négyes rajtot jelentett, ennyien startoltak egyszerre, egymás mellől a tengerparton kijelölt rajtpozícióból. Bár nyilvánvalóan a versenyzők is tudják, hogy nem sok minden múlik azon a pár kilométeren, amin együtt autóznak, mégiscsak van egyfajta különlegessége ezeknek a ritka alkalmaknak, arról nem is beszélve, milyen jól nézhetett ki élőben ez az esemény:

Fotók: Red Bull Content Pool

A 330 km-es szakaszból 17-et a tenger melletti részeken kellett teljesítsenek az indulók, majd az előző két naphoz hasonlóan újfent a dűnék felé vették az irányt, mellyel megintcsak alaposan meggyűlt a bajuk.

Az eddig remekül autózó el-Attiját több probléma is hátráltatta a verseny 4. napján. Két defektet is szerzett (és miután "csak" két pótkereket tudnak magukkal vinni, így ezt követően még körültekintőbben kellett folytatnia a napot), és két alkalommal el is akadt. Összességében csak a keddi napon majd' egy óra hátrányt gyűjtött be. Ezzel sajnos jelentősen csökkentek esélyei a végső győzelemre, de persze egy Dakaron sok minden megtörténhet, arról nem is beszélve, hogy még mindig csak a verseny alig harmadánál járunk.

Bár összességében kifejezetten jól áll az idén búcsúzó Peugeot csapata, a kiesési hullám őket sem kerülhette el. Cyril Despres ugyanis odaütötte bal hátsó futóművét és nem tudta önerőből folytatni a versenyt. Ezt leszámítva maradéktalanul elégedett lehet a francia csapat, kedden ugyanis az első három helyen értek be versenyzőik. Idei első, összességében 10. szakaszgyőzelmét ünnepelhette a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb. Figyelembe véve, hogy ez még mindig csak a harmadik Dakar-részvétele, ez kifejezetten komoly értékkel bír. És ne feledjük, hogy az első napokon tapasztalt dűnék hamarosan elfogynak, és jönnek a jóval "ralisabb" szakaszok, ahol az eddiginél is több esélye lehet Loebnek is. Keddi győzelmével az abszolút második helyre ugrott, Peterhansel mögötti hátrányának nagy részét az első napi fékhibájánál gyűjtötte be a francia pilóta.

 dakarallas.png
Az összetett állása a 4. napot követően

Szalay Balázsék sajnos a negyedik napi távot nem tudták teljes egészében teljesíteni, miután autójukban három nap alatt háromszor is önindítót cseréltek. Utolsó egységként indulva esélyük sem volt biztonságos körülmények között befejezni a távot, így műúton tértek vissza a táborba. Egyelőre már/még nem szerepelnek így a hivatalos eredmények között, de a verseny igazgatóságának döntését követően ez remélhetőleg változhat még, és büntetéssel ugyan, de folytathajták majd a Dakart. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr9413563165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása