Utólag is bocsi a címben olvasható szóviccért, de az idei Szardínia Rali minden képzeletet felülmúlt!

ap-1vx3ghk8h2111_news.jpg

A tegnapi forma1-es montreali futamhoz képest (mely annyira unalmas volt, hogy még leinteni is hamarabb akarták) igazi megváltás volt a hétvégi Szardínia Rali, melynek utolsó gyorsasági szakaszait szó szerint lélegzetünket visszafojtva követhettük. Nem szeretnék túlzásokba esni, de amit tegnap lenyomott a két élmenő Sebastien Ogier és Thierry Neuville, arra nehezen találni szavakat.

Mielőtt az elmúlt évek legizgalmasabb összecsapásáról írnék, pár szóban vegyük át a versenyen történteket. 
Az első két nap kifejezetten szokatlan, esős időjárás jellemezte a versenyt: pénteken konkrétan sárdagasztás és a Wales Ralihoz hasonló körülmények vártak a mezőnyre. Eleinte - kedvező rajtpozíciójának is köszönhetően - Andreas Mikkelsen vette magához a vezetést, de később sajnos váltóhiba miatt kiállni kényszerült. Meg kell hagyni még ezt a kiállást is izgalmassá tette, ugyanis tolatás közben annyira közel került egy szalmabálához, hogy végül sikerült azt meggyújtania is kipufogójával. Szerencsére azonban ebből nem lett komolyabb gond és ezúttal nem égett porig az i20 WRC.

Mikkelsen kiesése után a pénteki délutáni gyorsokon remekül autózó Sebastien Ogier került az élre. Zsinórban négy szakaszt nyert, mögötte pedig mind a négy alkalommal Thierry Neuville hozta a második helyeket. A nap végére alig 20 másodperc különbsségel zártak. A harmadik és negyedik pozíciókért is óriási küzdelem zajlott a Toyota két versenyzője: Latvala és Lappi között. Kettejüket mindössze alig több, mint 4 másodperc választotta el! Sajnos szombat este Latvala autója megállt az utolsó gyors utáni összekötő szakaszon és már nem ért be vele a nap végi szervizparkba, így ezt követően Lappi magabiztosan hozta a harmadik helyet egészen a célig.

Szombaton tovább folytatódott a küzdelem Ogier és Neuville között, fej-fej mellett haladva húzták be a szakaszgyőzelmeket. A francia fordos kétszer, a Hyundai belga versenyzője pedig háromszor nyert gyorsot. Ami viszont a legkeményebb: 275 kilométernyi sárdagasztás, száguldás és óriási ugratásokat követően csupán 3,9 másodperc különbséggel állt az ekkor még első Ogier és második Neuville.

Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

A verseny befejező napjára, vasárnapra 2X2 gyorsasági maradt: egy 14 és egy 7 kilométeres szakasz hivatott eldönteni az abszolút győztes személyét. Utóbbi gyorsasági egyébként - szerintem - a világ egyik legszebb szakasza: az utolsó kilométereken a tengerparton kacskaringózik a mezőny, sokszor szinte homokos talajon leereszkedve nem kis hegyekről. Ha valamelyikőtök egyszer úgy dönt kilátogat egy világbajnoki futamra, ezt semmiképp ne hagyja ki!

4 szakasz, 42 kilométer és alig 4 másodperc. HIhetetlen izgalmak elé néztünk és amit kaptunk, az még a vártnál is brutálabb volt! Az első gyorsot behúzta Neuville, de mindössze nyolc tizedmásodperccel volt gyorsabb Ogiernél (akinek így 3.1 mp előnye maradt), aztán a másodikat is Neuville nyerte - és bár ez a szakasz volt a rövidebb, de itt már közel két másodpercet sikerült faragnia hátrányából. Így összetettben még mindig Ogier vezetett 1.3 másodperccel!

Az utolsó két szakasz az előző kettővel megegyező gyorsasági volt. És ahogy kezdődött, úgy folytatódott is: újabb Neuville győzelem, előnye azonban csupán fél másodperc volt, összetettben ez még mindig hét tized(!) előnyt jelentett Ogiernek.


Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Hogy mennyire kiélezett csatát láthattunk kettejük között azt az az egészen amatőr hiba mutatja talán a legjobban, amit Ogier navigátora, Julian Ingrassia vétett egy szakasszal a vége előtt. A gyorsasági céljában ugyanis ott felejtették a menetlevelüket, melyeken az időeredményeket és érkezési időket rögzítik. Ha az utánuk következő Tanak/Järveoja páros nem vitte volna utánuk, ez a hiba a verseny végét jelentette volna számukra. Így azonban egy aprócska 10.000 eurós büntetéssel megúszták a mutatványt. Az indoklás a külső segítségnyújtás volt, de figyelembevéve, hogy nem tettek szert ezáltal előnyre, megtarthatták pontjaikat - azzal a feltétellel, hogy idén már nem hibáznak többen, abban az esetben ugyanis utólag bukják el azokat.

Hogy mennyire lehetett hatásssal ez az eset a francia párosra, azt sosem tudjuk meg, azonban az utolsó gyors eredményeit saját szemünkkel követhettük a WRC+ szolgáltatás közvetítésén. A fordított rajtsorrend miatt előbb Neuville, majd utána Ogier érkezett. Folyamatosan csupán tizedek voltak közöttük, de a szakasz végére Neuville megfordította addigi nyolc tizedes összetettbeli hátrányát és végül 7 tizeddel megnyerte a Szardínia Ralit és egyébként az utolsó gyorsot is, melyért bezsebelhette a +5 pontot is.


Fotók: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

HIhetetlenül izgalmas, tizedekre menő csatát láthattunk a hétvégén, vasárnap pedig szájtátva nézhettük a nagyok harcát. Sajnos a Toyota technikai hibái miatt most csak ketten voltak igazán esélyesek a végső győzelemre, de azért rendesen megküzdöttek a srácok.

Összetettben Neuville vezeti a vébét Ogier előtt. Előnye egészen megnyugtató lehet, de a hat hetes nyári szünetet követően még a bajnokság közel fele hátravan. Reméljük hasonlóan izgalmas csatákat láthatunk a folytatásban is.

A Szardínia Rali végeredménye:
1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul – Hyundai i20 Coupe WRC 3:29.18.7
2. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia – Ford Fiesta WRC +0.7
3. Esapekka Lappi/Janne Ferm – Toyota Yaris WRC +1:56.3
4. Hayden Paddon/Seb Marshall – Hyundai i20 Coupe WRC +2:55.2
5. Mads Östberg/Torstein Eriksen – Citroen C3 WRC +3:10.9

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr2814040060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neratyiskoggy 2018.08.23. 12:02:46

hőőőőj tojjadneki

szeretem, amikor baszassák neki az ótóval
1 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása