A veszprémi murva most sem kímélte az indulókat, akik bár szokás szerint idén sem voltak sokan, de látványból és izgalmakból most sem volt hiány!
A Szombathely rali elmaradását követően mindössze egyetlen murvás futam maradt a 2019-es magyar Országos Rally Bajnokság naptárában, a 26. Taxi4 Veszprém Rally. A Bakony pályái és katonai lőterei a szokásosnál sokkal nagyobb mértékben veszik igénybe a versenyautókat, így erre a versenyre szinte minden évben jóval kevesebben neveznek a szokásosnál. Idén ez első osztályban 54, másodosztályban 21 autót jelentett.
A bajnokság állandó résztvevői mellett két nagy visszatérő, Benik Balázs és Bútor Róbert is indult a futamon, mindketten egy-egy Skoda Fabia R5 volánja mögött tértek vissza a veszprémi versenyre. A hét eleji teszteken már látszott, hogy vezetői tudásuk és reflexeik semmit sem koptak és szinte nyomtalanul telt el az általuk kihagyott egy, illetve két év.
Fotók: Béres Gábor/Rallyedream
Sajnos idén úgy látszik bevett szokás, hogy egynapos versenyhétvégék követik egymást, ami Veszpérmre mondhatni másfélre bővült. Szombat délután az első tizenöt páros egy három kilométeres pályán dönthette el egymás között a másnapi rajtsorrendet. Ez különösképp is fontos momemtuma a futamnak, hiszen aki az elsők között rajtol, az általában borítékolhatóan nagy hátrányba kerül a "takarító" szerepkör betöltése miatt. A kvalifikációt Turán Frigyes és Bagaméri László nyerték, akik szombat este a lehető legjobbnak vélt 15. rajtpozíciót választották cserébe. Némi meglepetésre a bemelegítésen egyébként jól szereplő Benik Balázs bevállalta a másnapi első pozíciót, amivel sajnos megpecsételődött a sorsa és nem tudott igazán nagyot húzni.
Vasárnap négy különböző gyorsaságin összesen kilenc szakasz várt a mezőnyre. Az első szakaszt - némi meglepetésre - Bútor Robiék nyerték. Majd a másodikat és a harmadikat is ők teljesítették a legjobban. Háromból három szakaszgyőzelemmel, az első kör után közel 16 másodperces előnnyel vezették a versenyt! Érdekesség, hogy bár egész nap ment az adok-kapok, az első négy sorrendje gyakorlatilag már a második szakaszt követően kialakult.
Ez annak is nagyban köszönhető, hogy az idén eddig 100%-osan teljesítő, háromból három futamot megnyerő Vincze Ferenc a második gyorson defektet kapott és a hat perces hátránnyal, amit összeszedett, a verseny feladása mellett döntött.
Azt nem tudni, hogy az első körben alaposan bekezdő Bútor Robi vett kicsit vissza, vagy a többiek kezdték el komolyabban nyomni a gázpedált, de Bútorék a továbbiakban már csak egy szakaszgyőzemet húztak be. De még ezzel is viszonylag simán nyerték meg a versenyt!
Az idei év eddig nem Hadik Andrisék éve. Egerben és Miskolcon is nulláztak, és valahogy semmi nem akart összejönni nekik. Legutóbb Székesfehérváron ráadásul az utolsó szakaszon estek vissza az élről a második helyre. Veszpérmben ugyan nem tudtak szakaszt nyerni, de az összetettben magabiztosan tartották második helyüket, még egy hátsó szárny elhagyását követően is.
Balogh Jánosék viszonylag egyenletes teljesítményt nyújta és egy szakaszgyőzelmet is bezsebelve fértek még fel a dobogóra. Stabil teljesítményük nem csak Veszprémre, de az egész évre nézve is kijelenthető, ennek tudatában talán nem annyira meglepő, hogy Vincze Ferencék mögött ők állnak az összetett értékelés második helyén.
Turán Frigyes és Bagaméri László nagy lendülettel vágtak neki Veszprémnek. A kvalifikáció megnyerését követően övék volt - papíron - a legideálisabb rajtpozíció, ez azonban később sajnos megbosszulta magát. A nagylőtéri gyorson ugyanis Klausz Kristófék mögött kellett autózniuk és elsőre 23 másodpercet kaptak ott, ahol a második körben már 7 másodpercet adtak a mezőnynek. Ezzel oda lett minden dobogós reményük és bár az utolsó két szakaszt megnyerték, összetettben csak a negyedik helyen értek célba.
A bajnokság augusztus végén az Ózd Ralival, immár aszfalton folytatódik majd tovább.