Őry Kornéllal folytatott beszélgetésünk második részében főként a belépőkről, a néző és nevezési számokról, valamint a még hátralevő munkákról beszélgettünk.
Gőzerővel dolgozik a TRP Hungary és az Őry család azon, hogy alig egy hónap múlva felejthetetlen ERC élményben legyen részünk Magyarországon. Ehhez úgy tűnik szinte már minden adott: a bajnokság az utolsó futam előtt még mindig háromesélyes, folyamatosan érkeznek a külföldi és magyar nevezések is.
A versenykiírások megjelenését követően talán a belépőjegyekről szóló információkat várták leginkább a szurkolók és azzal Kornél is tisztában volt, hogy ez a része megosztja majd az érdeklődőket. Ezt a részét én sem szerettem volna megkerülni, így hosszan beszélgettünk erről a témáról: „tisztában vagyok vele, hogy az, hogy egy raliversenyre -Magyarországon is jegyet kell váltani, még nem mindenki számára elfogadott. De azon vagyunk, hogy megfelelő szolgáltatások biztosításával itthon is megteremtsük ennek a kultúráját. Ahogy jártuk és járjuk a világot, mindenhol azt látjuk, hogy egy ilyen rendezvényt már nem lehet jegyértékesítés nélkül fenntartani-, nagyon fontos része a -költségvetésnek a belépőkből származó bevétel. Azon vagyunk, hogy a belépődíj megfizetése után ne úgy menjenek haza a nézők, hogy semmit nem kaptak érte „cserébe.” Ahogy a hungaroringi kamion EB futamokon, úgy itt is azt szeretnénk, hogy elégedettek legyenek a versenyre kilátogató szurkolók. Gondolok itt egy nyakbaakasztós passra, akár egy kihajthatós térképre, vagy az All in - jegy mellé egy ralimagazinra, hisz tudom, hogy ezek komoly relikviát jelenthetnek a rajongóknak. Emellett a versenyen is biztosítanunk kell azokat a szolgáltatásokat, amiket jogosan kérhetnek számon rajtunk az emberek. Például azt, hogy a pénteki esti szuperspeciál Máriapócson legyen igazi show mindenféle látványelemmel vagy, hogy a szakaszokon legyenek jól megközelíthető, WC-vel, parkolóhelyekkel és étel-ital vásárlási lehetőségekkel ellátott nézői pontok és így tovább.”
Minden további infót a jegyekről ITT találtok: https://rallyhungary.com/jegyek/jegyvasarlas/category/entry-ticket
Hogy mi alapján határozták meg a belépőjegyek árát, azt sem titkolta el előlünk Kornél: „felkészültünk rá, hogy sokaknak nem fognak tetszeni az összegek. A hozzánk legközelebbi Barum Ralit vettük alapul az árak meghatározásánál, - a Rally passunk még olcsóbb is mint a Barumon, és ez tartalmazza ugyanúgy a versenyt és a városi gyorsaságit, ehhez képest nálunk a Rabócsiring egy plusz programként működik. - Szokásos kérdésként szinte mindig felmerül, hogy miért kell azért fizetni, hogy az út mellett állhassanak. A fent említett szolgáltatások mellett nem mehetünk el amellett sem, hogy több száz ember dolgozik a verseny lebonyolításán. Sokunknak több éves munkánk eredménye az, hogy novemberben ide jöhet egy ERC mezőny Nyíregyházára és a Zemplénbe. Ezt sajnos nem tudjuk ingyen adni az embereknek, de ennek ellenére nem fogunk velük küzdeni. Tudom, hogy sokan lesznek, akik pályazárás előtt bemennek, vagy esetleg már előző este sátrazni kezdenek a gyorsok mellett az erdőkben. Nem fogunk azonban ellenük hajtóvadászatot indítani, nyugodtan igyák meg este a kis söröcskéjüket, sütögessenek és érezzék jól magukat a versenyen. Tudom, hogy ez hozzátartozik a ralihoz. Arra kérném őket azonban, hogy emellett - jöjjenek el a pénteki szuperspeciálra a Rabócsiringre, és legalább oda váltsanak belépőt!”
Beszélgetésünk alatt már nem először jött fel a rabócsiringi program, szerettem volna megtudni hogyan és mivel készülnek erre az eseményre: „a máriapócsi szuperspeciálra szinte különálló programként tekintünk. Az esti villanyfényes versenyre komoly hang és fénytechnikával, műsorvezetővel, rallycross bemutatóval és természetesen az ERC mezőnnyel várjuk az embereket. Emellett egy kisebb ugrató is a nyomvonal része lesz, hogy ezzel is még látványosabbá tegyük a vonalvezetést (és még mennyi minden, amit egyelőre még sajnos nem oszthatok meg veletek – a szerkesztő.) Igazi show lesz, minden adott hozzá, hogy emlékezetessé tegyük a péntek estét.”
Sokan tippelni sem merünk mégis mekkora mezőnyre és hány külföldi indulóra számíthatunk a sorozat utolsó futamán. Szerencsére Kornél arról is nyíltan beszélt, milyen számokra számítanak: „természetesen nagyon nehéz ezt megtippelni. A teljes ERC mezőnyt – a magyar és külföldi indulókkal együtt – olyan 50 autóra kalkuláljuk. Ennek szerintem a fele lehet külföldi induló. Ha beérkeznek azok a nevezések, amikre számítunk, reményeim szerintem legalább 5-6 különböző márkájú R5-ös autót is láthatunk majd a zempléni pályákon. Sokan ralikettőből egyedi rajtengedéllyel indulnak majd az első osztály mezőnyében, biztosan sok autóra számíthatunk, és a historic mezőnyt se felejtsük el. A magyar párosok számára különösen is motiváló lehet, hogy ugyanazokon a pályákon mehetnek az ERC mezőny ellen.”
Legalább ilyen nehéz is azt is megtippelni hány nézőt érdekelhet ez a futam és mégis mennyire számítanak a rendezők: „összességében azt gondolom a hétvége folyamán összesen olyan 50 ezer fővel számolhatunk. Ennek egy részét a helyi és környékbeli lakosok tehetik majd ki. Akiket kicsit is érdekel a verseny, de nem szeretnének emiatt a Zemplénig menni, azoknak jó megoldást jelenthet erre a vasárnapi városi szakasz, aminek a megtekintése ráadásul ingyenes. Ez egy nagyon jó alkalom lesz arra, hogy olyan emberekkel is megismertessük és megszerettessük a ralit, akik esetleg eddig nem annyira ismerték-. A Rabócsi Ringre 5-8 ezer emberre legalább számítunk, emellett a pályák szélén pedig további tízezrek fognak kint állni. -Várhatóan a nézők 15-20%-a jegyet is vált majd, ami nagy segítség lenne nekünk ahhoz, hogy a további években is megtarthassuk – legalább ilyen színvonalon – a rendezvényt.”
Kornélék több ERC futamot is meglátogattak az idén (legutóbb pont a ciprusi versenyen volt kint), ahol személyesen - promótálják, és reklámozzák - a magyar futamot. Arra voltam kíváncsi hogyan látja, mi a véleménye a külföldi pilótáknak és csapatoknak a novemberi magyarországi futamról: „alapvetően Magyarországnak jó híre van kint a raliban, tudják, hogy sokan versenyeznek nálunk és sokan indulnak külföldi versenyeken. Sokat segít, hogy Herczig Norbi személyében van állandó indulója az Európa bajnokságnak. Norbi tulajdonképp egy állandó hírvivője a versenyünknek, az ERC mezőnyben mindenki hozzá ment oda először, hogy információkat kérjen -a versenyről. A kinti versenyzők jó véleménnyel vannak rólunk, tetszenek nekik a pályák, izgatottan várják az új versenyt. Több csapatnak is küldtem tavalyi belső felvételeket és nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam tőlük. A bajnokság állása is a mi malmunkra hajtja a vizet, emellett a kiszámíthatatlan novemberi időjárás is még izgalmasabbá teheti majd a szezonzáró futamot.”