Alig vagyunk túl a Toyota Dakaros címvédésén, el is indult a 2023-as WRC szezon, amelynek eredménye után kijelenthető, a japán autógyártó motorsport tevékenységét összefogó versenyistálló, a TOYOTA GAZOO Racing nem is álmodhatott volna jobb évkezdésről. Ogier ugyanis a kilencedik alkalommal nyerte meg a Monte-Carlo Rallyt – míg a TOYOTA GAZOO Racing kettős győzelmet aratott.

toyota_monta_carlo_rally_gyozelem_15.jpg

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team kettős győzelemmel kezdte meg a 2023-as FIA Rally Világbajnokságot a Monte-Carlo Rallyn, miközben a csapattársa, Kalle Rovanperä előtt végző Sébastien Ogier rekordot döntött győzelmével a legendás versenyen. A többnyire száraz időjárás miatt az idei rally a szokásosnál is kimagaslóbb teljesítményt igényelt a versenyzők részéről, és Ogier már a rajttól öt sima szakaszgyőzelemmel vezette a mezőnyt, és péntek ebédidőre félperces előnnyel állt az élen. A GR YARIS Rally1 HYBRID a szezon első 11 szakaszán a leggyorsabb volt, sorozata csak szombat délután ért véget – ekkorra Ogier már arra koncentrált, hogy megtartsa vezető pozícióját. 16 másodperces előnyt szerzett Rovanperävel szemben az utolsó napon, amikor megszerezte nyolcadik és kilencedik szakaszgyőzelmét a hétvégén, és végül 18,8 másodperces különbséggel végzett az első helyen. Ogier 56. WRC fordulógyőzelme egyben az első diadal volt navigátora, Vincent Landais számára, amely már a második közös versenyükön összejött, hiszen a pilóta csak a tavalyi szezon végén kezdett el együtt dolgozni a feltörekvő francia navigátorral. Ez egyben a Toyota ötödik Monte-Carlo Rally győzelme az ötödik különböző modellel: a GR YARIS Rally1 HYBRID a hétvégi 18 szakaszból kettő kivételével mindegyiket megnyerte. Mivel Ogier ismét csak a kiválasztott fordulókon vesz részt ebben a szezonban, a második hely plusz a ralizáró Power Stage győzelem ideális kezdést jelentett Rovanperä és a navigátora, Jonne Halttunen számára, hogy megvédjék tavaly megszerzett első bajnoki címüket. Rovanperä önbizalma és tempója folyamatosan nőtt a hétvége során, összesen hat szakaszgyőzelmet aratva ért fel pályafutása során először a Monte-Carlo Rally dobogójára. Elfyn Evans csapattársaihoz hasonlóan erős tempót mutatott az egész hétvégén, és második is volt Ogier mögött, majd péntek délelőtt az 5-ös gyorsasági szakaszon egy sérült gumiabroncs miatt körülbelül 40 másodpercet veszített. Navigátorával, Scott Martinnal a vasárnap délelőtti megpördülés ellenére mindössze 27,8 másodperccel maradtak le a dobogóról, és így végeztek a negyedik helyen. A páros harmadik lett a Power Stage szakaszon is, így három további bónuszponttal gazdagodtak.

A TGR szezonjának erőteljes kezdetét Takamoto Katsuta tette teljessé a WRC Challenge Program színeiben. Eddigi legerősebb teljesítményét nyújtotta a Monte-Carlo Rallyn navigátorával, Aaron Johnstonnal együtt: több szakaszon is csatlakoztak csapattársaikhoz a legjobb négy között, és összesítésben a hatodik helyen végeztek.

 toyota_monta_carlo_rally_gyozelem_11.jpg

Akio Toyoda (TGR-WRT elnök)

„Gratulálunk Seb kilencedik és Vincent első győzelméhez Monte Carlóban! Ezzel megkezdődött a GR YARIS Rally1 HYBRID második szezonja. A csapat közvetlenül a tavalyi Japán Rally után kezdte meg a felkészülést az idei szezonra, és rövid időn belül rengeteg frissítést hajtottak végre az autón, így felkészülten érkeztek az első fordulóra. Nagyon nagyra értékelem a csapat összes tagját, akik mindig olyan keményen dolgoznak annak ellenére, hogy még az ünnepi szezonban sem volt sok szabadságuk. Erőfeszítéseikre válaszul Seb és Vincent megnyerte a rallyt, a többi páros pedig teljesítette az összes gyorsasági szakaszt. Csapatként remek szezonnyitó lett ez. Nagyon szépen köszönöm mindenkinek! Újabb nagy változás történt a holtszezonban: a csapat új vállalattá alakult, „TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team” néven. Az új vállalattal nem csak a WRC-ben lesz a győzelem a célunk, hanem különféle kihívásokat is vállalunk, beleértve a termékfejlesztést is, hogy a rallysportot szélesebb körök számára is elérhetővé és fenntarthatóbbá tegyük. Jari-Matti, a rally sportvezető (CRSO), Tom Fowler, a műszaki igazgató (CTO) és az összes alkalmazott szereti a rallyt és az autókat. Együtt folytatjuk kihívásainkat, hogy több mosolyt csaljunk az emberek arcára a rallyn és az autókon keresztül. U.i. a sofőröknek és a navigátoroknak, emlékeztek, hogy milyen jól éreztük magunkat együtt a Japán Rally után? Az egy Gamagori nevű városban volt, és ez a város nagyon szeretne rallyversenyeket tartani, hogy olyanná váljon, mint Monte Carlo. Ma volt ott egy rendezvény, ahol a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team tagjaként vettem részt. Ugyanolyan overallt viseltem, mint ti, és jól szórakoztam farolgatás közben. Azt hiszem, akik láttak, megtapasztalhatták a rally örömét. A jövőben, amikor a város olyan legendává válik, mint Monte Carlo, kérjük, gyertek vissza, és vezessetek ott újra!” 

Jari-Matti Latvala (csapatvezető)

„Nagyon örülünk ennek az eredménynek, ez egy csodálatos módja volt a szezon megkezdésének. Idén kemény versenyre számítottunk, és nem voltunk biztosak benne, hogyan fog sikerülni ez a rally, de a csapat összes tagjának kemény munkája meghozta gyümölcsét. Amikor idejöttem Monte Carlóba, tudtam, hogy Sébastien nagyon motivált, miután tavaly olyan közel került a győzelemhez. Csütörtök este már az elejétől látszott az éhség a szemében, utána pedig tökéletesen vezetett. Ugyanakkor nagyon boldog vagyok, hogy látom Kalle, Elfyn és Takamoto nagyszerű tempóját. Kalle lépésről lépésre javult az első Monte-Carlo dobogós helyezésének elérése közben, és biztos vagyok benne, hogy jövőre készen fog állni a győzelemre. Látjuk, hogy az autó nagyon jól teljesít, de tudjuk, hogy folytatnunk kell a munkát.”

toyota_monta_carlo_rally_gyozelem_2.jpg 

Kalle Rovanperä (69-es rajtszámú autó pilótája)

„El kell mondanom, hogy nagyon elégedettek vagyunk ezzel a hétvégével. A rally elején egy kicsit többet tisztogattuk az utat, mint amire számítottam, így sok időt veszítettünk ott, de utána nagyon jó volt a tempó. Amikor tiszta utunk volt, ugyanolyan tempónk volt, mint mindenki másnak, így a legjobb időkért harcoltunk, és végül a Power Stage szakaszon is a lehető legtöbb pontot tudtuk begyűjteni, így nagyon jó helyzetben kezdtük meg a szezont. A csapat nagyszerű munkát végzett az autóval: azt hiszem, mindannyian gyorsak és elég magabiztosak voltunk az autóban. Nagy gratuláció Sebnek: ő Monte Carlo mestere.”

 

Elfyn Evans (33-as rajtszámú autó pilótája)

„Összességében a hétvége pozitív volt számunkra. Nagyon jó volt a tempó, és valószínűleg megvolt a lehetőségünk arra, hogy egy kicsit jobb helyen végezzünk. Egy frusztrált szituáció pénteken kizárt minket a dobogóért való küzdelemből, de ilyen a rally, és ezt néha el kell fogadni. Ezt követően valószínűleg a negyedik hely volt a legjobb, amit elérhettünk volna, és a különbség a harmadikhoz képest túl nagy volt. Ennek ellenére szép pontszámot sikerült elérnünk a szezon kezdetén és tisztességes teljesítményt nyújtottunk. Az autó nagyon jól működött: a csapat keményen dolgozott, és ez meglátszik az összetett eredményben is.”

 

Sébastien Ogier (17-es rajtszámú autó pilótája)

„Tökéletes hétvége volt. Ez a rally sokat jelent számomra, és megnyerni mindig valami nagyon különleges dolog, szóval nagyon ki fogom élvezni. Azt hiszem, büszke lehetek magamra és a csapatomra. Meglehetősen meghatározó hétvége volt a csapat számára. A Toyota ismét fantasztikus eszközökkel látott el bennünket, ezért köszönjük nekik. A szezon megkezdésének egy csodálatos módja a kettős győzelem, és Kalle részéről is erős teljesítményt láthattunk. A tegnapi nap kemény volt az idegeim számára: tudtam, hogy gyorsabban tudnék menni, de egyáltalán nem akartam kockáztatni. Ma már tudtam, hogy ez inkább a tiszta vezetésről szól, és élvezhetem a rally végét. Én is nagyon örülök Vincentnek. Ez az első WRC-győzelme, és nagyon megérdemli: tökéletes munkát végzett a jobb oldalamon, mindössze a második közös rallynkon.”

 toyota_monta_carlo_rally_gyozelem_5.jpg

VÉGEREDMÉNY, MONTE-CARLO RALLY

1. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3 ó 12 p 02,0 mp

2. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +18,8 mp

3. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +44,6 mp

4. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1 p 12,4 mp

5. Ott Tänak/Martin Järveoja (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2 p 34,9 mp

6. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +3 p 32,6 mp

7. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +3 p 47,5 mp

8. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +3 p 51,3 mp

9. Nikolay Gryazin/Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2) +10 p 03,4 mp

10. Yohan Rossel/Arnaud Dunand (Citroën C3 Rally2) +10 p 07,9 mp

(Vasárnap 13:30-kor érvényes eredmények, a legfrissebbekért látogasson el a www.wrc.com )

 

Mi következik?

A Svéd Rally (február 9-12.) a szezon egyetlen teljesen téli versenye, amely havon és jégen zajlik. A gumiabroncsokba helyezett fém szegecsek csak úgy beleharapnak a felületbe, hogy tapadást biztosítsanak, és lehetővé tegyék a szezon legnagyobb tempóját.

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr2818032586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) ERC (25) erc (34) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása