A rallysimfans szervezésében és a SMARTZILLA által támogatott Magyar Virtuális Rally Bajnokság második fordulója Miskolcon került megrendezésre.

A teljes össztáv 109 km, 6 gyorsasági szakaszt tartalmazott, melyeket 2x kellett teljesíteni. A kategóriák top pilótái nagyon sokat gyorsultak, a kisebb kategóriákban is ádáz csaták folytak. A jó időjárás ellenére, voltak szakaszok, ahol eleredt az eső, ami kissé megnehezítette a versenyzők dolgát. A teljes mezőny 42%-a tudta "Superrally" nélkül teljesíteni a futamot.

bec49b_4a705ef30baf4d86974566ad9c7826f3_mv2_jpg.webp

Már Egerben látni lehetett, hogy a WRC-s mezőny nagyon magas szintre tette a lécet. Most még elszántabban küzdöttek egymással. Kovács Marcell, az egri győztes sajnos most nem tudott elindulni, de Juhász Ferenc és Péntek Ádám gondoskodtak a kellő gyorsaságról.

Rögtön az első sátai gyorsaságin Juhász ment egy "űridőt", őt követte Péntek Ádám, Görög Péter, Dobos Dávid és Jakab Norbert. Akik az első nap még bele tudtak szólni, Szőcs Attila, Bojsza-Herczeg Dominik, Viczek Zsolt és Tóth Patrik. A nap végére Juhász 22mp.-es előnyt autózott ki Péntek előtt, a 3. helyre feljött Szőcs Ati, őket követte Viczek és Dobos. Görög Peti a 3. gyorsasági szakaszon búcsúzni kényszerült a futamtól.

Bojsza-Herczeg Dominik későn vett féktáv miatt egy lassítónál, a 4. szakaszon, kiesése után nyilatkozott:

"Az a baj, hogy most is úgy voltam vele, hogy tanulok a hibámból, ezen a ralin megpróbálok még óvatosabban menni, mint az előzőn. Első kör meg is volt, az első gyorson talán kicsit túl óvatos is voltam, a 3. gyorson sikerült 2x is megforognom, amin otthagytam kb 10 másodpercet, majd a 4.en megtörtént a baj. Ebből is tanulok, a murván sokkal jobban otthon érzem magam, úgyhogy remélem a Duna Rally jól fog sikerülni. Sok szerencsét mindenkinek!"

A Rally 2 kategóriában, igazi fanatikus pilóták küzdelmeit követhettük végig, akik tizedekre, századokra csatáztak egymással. Az első gyorsaságin 5mp.-en belül érkeztek ebben a sorrendben: Varga Bence, Erdős Levente (betegen is vállalta a versenyzést), Nagy György Lóránt, Orbán Máté, Pap Róbert, Szecsődi Kristóf és Gál Krisztián. A nap folyamán még Hlavacsek István villantotta meg magát. A első nap végén, nem kis meglepetésre Nagy György Lóránt állt az élen, őt követte Erdős Levente és Varga Bence, hárman 3 mp.-en belül! Orbán Máté csupán 3 mp-el maradt el Vargától, de ha nem kap 5 mp.-es büntetést, akkor még szorosabban alakult volna az eleje. Szecsődi és Pap tudott még lőtávon belül maradni az első nap végére.

bec49b_2d2698b1a61a4236b685d42f05e64413_mv2_jpg.webp

Rally 3 kategóriában, Berki Norbert hozta a már tőle elvártat, Toldi Árpád tudta csupán vele tartani a lépést. Czikray Gábor, az egri 2. helyezett, most egyéb teendői miatt nem tudott elindulni a futamon. A két éllovast kissé lemaradva Dorogi Gergő, Tresó Zoltán, Száva Péter és Nehézy Benjámin követte. Az első nap végén Berki és Toldi között csupán 6 mp. volt. Majd 2 perccel lemaradva Dorogi és Nehézy követte őket, az 5. helyre Szemes István érkezett meg.

bec49b_722946b8b5314245974de0fef208b294_mv2_jpg.webp

Rally 4 kategória továbbra is népszerű az indulók számát tekintve. Erősen kezdett Juhás Márió és Bán Zsombor, őket Bartók Vince követte, de Vince elmondása szerint, darabosan kezdett, volt egy megforgása is. A sereghajtók: Cservári Zoltán, Bolyki Nimród Rórbert és Harcos Csaba. A nap végére Bartók visszarázódott és át is vette a vezetést. Kis lemaradással Bán követte, a 3. helyen Juhás, aki elmondása szerint, magának nehezítette meg a dolgát, ennek következtében csúszott vissza. Egy perc körüli lemaradással Harcos, Cservári érkezett be. Krcsmárik Péter felküzdötte magát a 6. helyre, az első szakaszon elszenvedett 1 perces büntetés cipelése mellett.

Bartók Vince első nap végén:

"Sziasztok! Sikerült teljesíteni az első napot. Sajnos nem úgy kezdtem, ahogy szerettem volna, egyáltalán nem találtam a ritmust, darabosan kanyarodtam, a kanyarokba beérve azt éreztem, hogy sok lesz, de a kanyar közepén már tudni lehetett, hogy nagyon lassú vagyok. Rögtön a GY1-en sikerült megforogni egy apró hiba miatt, majd úgy fordultam meg, mint aki még életében nem húzta be a kézit. A GY3 céljában eltaláltam az ott parkoló pályabíró autóját is... A GY4 felétől kezdtem magamra találni, onnantól hibamentesen és jó tempóban sikerült menni. Remélem a második napon már nem lesz ilyen."

Cservári Zoltán első nap után:

"Nem volt egy egyszerű nap... Pokoli gyorsak elől a srácok. 3. szakasz után már láttam hova tudok odaérni, és a fókuszomat elölről hátra tettem át. Inkább a helyezés megőrzése lett a cél. Az esős szakasz meglepően jól sikerült mint időben mint technikailag. Erre Felsőkelecsényen neki mentem egy fának és tolatni kellett. Lökös ott maradt meg még 1-2db az autóból azt láttam mikor kitolattam az erdőből... Szerencsére nem kaphatott olyan nagyot mert le tudtam jönni, szervizben pedig meg lesz javítva. Hihetetlenül élvezem ahogy "ordít a szívó motor", az autó jól mozog, hozza az eredményt is, nem bántam meg hogy technikailag egy régebbi autóval folytatom a szezont. Összességében eddig jól alakul, időkkel meg vagyok elégedve, helyezéssel is, úgyhogy bizakodva várom a holnapi napot."

Második nap első bódvalenkei gyorsaságija hajnalban, sötétben indult, erre még rájött egy kiadós zápor, minek a versenyzők annyira nem örültek, de a raliban a váratlan, nehéz helyzeteket is meg kell oldani.

WRC-ben sok változás nem történt, Juhász és Péntek töretlenül siettek valahova. A 3. helyen lévő Szőcs próbált gyorsítani, egy szakaszgyőzelmet is behúzhatott, de a 11. rakacai szakaszon lecsúszott az útról, a nézők tették vissza, így a mögötte érkező Dobos is megelőzte őt. Viczek Zsolt is csupán 3 mp.-re érkezett be Szőcs mögött. Tóth Patrik tetemes hátránnyal, de erős pontszerző helyen a 6. helyre futott be.

Dobos Dávid nyilatkozata:

"Befejeztem én is, bár nem volt könnyű. Eléggé belém ragadt ami történt. Pozíciótól függetlenül, inkább csak lecsorogtam. Ferinek szeretnék gratulálni, űridőket megy komolyan. Köszönjük a szervezést. Reméljük soha többé nem lesz ilyen. Nyugodjanak békében.🖤 🙏 Vigyázzatok magatokra, ha a pálya szélére mentek, óvatosan."

Juhász Ferenc a futam végén:

"Sziasztok!Sajnálatos dolog, ami a minap történt, sokunkat ledöbbentett az incidens. Részvétem innen is minden hozzátartozónak! 🖤 A versenyről: az előző futammal ellentétben - ahol becsúszott 3-4 hiba, - ez a verseny jobban sikerült. Egy szalagkorlátot megcsíptem, ami keresztbe fordított (SS9), ott maradt legalább 6-7mp, de ezt leszámítva úgy érzem, hogy most sikerült megtalálni az egyensúlyt a gyors és biztonságos tempót illetően. Remek pályák voltak, én nagyon élveztem ezt a futamot!Gratulálok minden célba érkezőnek és kategória dobogósnak! 🤘🍾Hoztam még egy "onboard" videót is. Helfstyn: ami kifér a csövön! 😄"

Rally 1 (WRC) végső sorrend:

1.

Juhász Ferenc

Hyundai i20 WRC 2021

52:13.163

00.000

00.000

2.

Péntek Ádám

Hyundai i20 WRC 2020

53:03.681

50.519

50.519

3.

Dobos Dávid

Toyota Yaris WRC 2018

53:38.005

34.324

1:24.843

4.

Szőcs Attila

Hyundai i20 WRC 2020

54:14.631

36.626

2:01.469

5.

Viczek Zsolt

Toyota Yaris WRC 2018

54:17.777

03.145

2:04.614

6.

Tóth Patrik

Hyundai i20 WRC 2021

60:32.314

6:14.537

8:19.151

 

Rally 2-ben A második napon Nagy György Lóránt nem tudta átmenteni az előző napi jó formáját, a 2. Bódvalenkén be is hibázott, sajnos ott elszálltak a győzelmi esélyei, pedig rettenet gyors volt. Erdős Levinek is volt egy komoly felúszása erős féktávon, a nedves talajú Rakacán, de Kánó elején is volt egy forgása, iszonyat tempót diktáltak a srácok. Varga Bencénél is elgurult a gyógyszer, első Rakacán ő is megforgott, de aztán még tudott erősíteni a 2. körön, ahogy mondta: "agyig, agyvelőig nyomtam, folyamatosan magamra ijesztek a felhordásokon". Ennek következtében az utolsó gyorsasági rajtjában 7 század! előnye volt Bencének Levivel szemben! Idegtépő, eszeveszett küzdelemben végül Erdős Levi 4 századdal! nyerte meg a futamot, betegen, tegyük hozzá! Micsoda "finálé", a srácok nagy műsort csináltak! Őket követte Nagy György Lóránt, Orbán Máté és kissé lemaradva Tresó Dávid, Hlavacsek István gurult át a célvonalon.

Varga Bence a célban: "Levi, csak gratulálni tudok, ezen az utolsó kettőn maxon mentem!"
bec49b_eb499f3f9f4645c28023b4f8bc0b5a04_mv2_jpg.webp

Nagy György Lóránt a futam végén: "Sziasztok! Nagyon sajnálom ami a hétvége folyamán történt . Részvétem minden hozzátartozónak és mielőbbi jobbulást kívánok a sérülteknek!

A versenyről nagyon röviden az első nap szinte tökéletes volt . A második napon elég sokat hibáztam ennek is volt köszönhető a visszaesés. Köszönöm a szervezést és gratulálok minden célba érkezőnek!"

Rally 2 kategória végeredmény:

1.

Erdős Levente

VW Polo GTI R5

55:13.081

00.000

00.000

2.

Varga Bence

Skoda Fabia R5 evo

55:13.537

00.457

00.457

3.

Nagy Lóránt

Skoda Fabia R5 evo

55:28.107

14.569

15.026

4.

Orbán Máté

Citroen C3 R5

55:41.766

13.659

28.685

5.

Tresó Dávid

VW Polo GTI R5

57:16.580

1:34.814

2:03.499

6.

Hlavacsek István

Skoda Fabia R5 evo

57:18.016

01.435

2:04.935

 Rally 3-ban második napon az éllovas Berki Norbert picit veszített magabiztosságából, első Kánó-n be is hibázott. Toldi Árpi viszont annál inkább stabil tempóval az élre tudott kerülni. Nehézy Benjámin kiegyensúlyozott teljesítménye a kategória 3. helyére repítette. Tehát a nyers tempó alapján Dorogi Gergővel helyet cseréltek. Ámde! Nehézy nem a szabályoknak megfelelően nevezett, így a bajnoki pontokat nem kapja meg sajnos. Marinka Tamás, Koncz György és Rózsa Erik tudott még részidős top 5-n belül autózni.
 Rally 3 kategória végeredmény:

1.

Toldi Árpád

Ford Fiesta Rally3

57:54.273

00.000

00.000

2.

Berki Norbert

Ford Fiesta Rally3

58:05.258

10.985

10.985

3.

Nehézy Benjámin

Ford Fiesta Rally3

61:28.312

3:23.054

3:34.039

4.

Dorogi Gergő

Ford Fiesta Rally3

62:40.105

1:11.793

4:45.832

5.

Szemes István

Ford Fiesta Rally3

66:24.853

3:44.748

8:30.580

6.

Rózsa Erik

Ford Fiesta Rally3

75:58.439

9:33.585

18:04.165

 Rally4 kategóriában a 2. napon borult a teljes sorrend. Bán Zsombor a sötét, vizes szakaszon egy lassítót úgy lerombolt, hogy elfolyt a hűtővize, feladni kényszerült a versenyt. Bartók Vince is hibázgatni kezdett az élen, melynek köszönhetően Juhás Márió fergeteges iramot diktálva az élre állt! A 3. helyen végül Krcsmárik Péter futott be, mögötte Harcos Csaba, Sebök Dezső és Cservári Zoltán zárták a kategória top 5-öt.bec49b_344cb0bc57e84935a6fec48f1dd86753_mv2_jpg.webp

Rally 4 kategória végeredmény:

1.

Juhás Márió

Renault Clio Rally4

59:11.813

00.000

00.000

2.

Bartók Vince

Renault Clio Rally4

59:49.437

37.624

37.624

3.

Krcsmárik Péter

Peugeot 208 Rally4

61:07.454

1:18.017

1:55.640

4.

Harcos Csaba

Renault Clio Rally4

61:45.262

37.809

2:33.449

5.

Sebök Dezső

Ford Fiesta Rally4

64:08.318

2:23.056

4:56.505

6.

Cservári Zoltán

Citroen C2 R2 Max

64:11.195

02.877

14:59.382

Az Eger Rally 2024 összetett végeredménye:

1.

Juhász Ferenc

Hyundai i20 WRC 2020

52:13.163

00.000

00.000

2.

Péntek Ádám

Hyundai i20 WRC 2021

53:03.681

50.519

50.519

3.

Dobos Dávid

Toyota Yaris WRC 2018

53:38.005

34.324

1:24.843

4.

Szőcs Attila

Hyundai i20 WRC 2020

54:14.631

36.626

2:01.469

5.

Viczek Zsolt

Toyota Yaris WRC 2018

54:17.777

03.145

2:04.614

6.

Erdős Levente

VW Polo GTI R5

55:13.081

55.304

2:59.918

 

Minden célba érőnek gratulálunk!

Köszönet a szervezőknek és a résztvevőknek is.

írta: ChrisX
 

A bajnokság honlapja: www.virtualrally.blog

A bajnokság pontállása: rallysimfans.hu/bajnoki_ponttabla

A bajnokság versenyirodája: MVRB Discord csatorna

Köszönjük támogatóinknak, hogy segítik bajnokságunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr10018382535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása