A rallysimfans szervezésében a bajnokság utolsó murvás futama Veszprém környékén került megrendezésre.
Az időjárás, amolyan veszprémi, nyárias meleg volt, csupán a 3. gyorsasági szakaszon szakadt le az ég, ami kisebb meglepetést okozott. Ennek következtében tíz versenyző sajnos ki is szállt a további küzdelmekből.
Péntek délután csupán egy vegyes talajú (aszfalt 80%, murva 20%) prológot, kellett murva gumival teljesíteni az indulóknak. Mindenki tudta, a verseny nem itt dől el, de a látvány mellett látszódott a harc az idő ellen is. A szakaszt leggyorsabban Juhász Ferenc teljesítette WRC-vel, őt követte Szőcs Attila 2 század különbséggel. A Rally2-es csoportban még kiélezettebb eredmény született, 1.7 mp.-en belül 6 versenyző futott be az alábbi sorrendben: Orbán Máté, Gutai Marcell, Erdős Levente, Szecsődi Kristóf, Maszlag Róbert és Gál Krisztián. Rally4-ben 1 mp.-en belül Nagy Kristóf, Juhás Márió és Bartók Vince, míg Rally3-ban Dorogi Gergő adott 4 századot Berki Norbertnek. Szóval prológ ide, prológ oda, itt a verseny már elkezdődött. :)
Az igazi verseny szombaton folytatódott, Péntek Ádám és Juhász Ferenc kemény csatában meglépett a mezőnytől. Szőcs Ati és Dobos Dávid szintén nagy csatát vívtak, de a nap utolsó szakasza előtt még közel fél perc hátrányban voltak az élen állókhoz képest. És megtörtént a dráma, Juhász hibázott, Péntek meg 1 perces büntetést kapott. Így a nap végén végül Szőcs első helyen találta magát, Dobos 2mp.-el lemaradva a második, míg a 3. helyen Juhász 6 mp.-re érkezett be Dobos mögé.
Dobos Dávid nyilatkozta a nap végén:
"Első 2 nap letudva. Ahhoz képest, hogy ma ültem vissza egy elég nagy kihagyás után elégedett vagyok. Jókat csatáztunk Atival, a 7-es gyors után 5 tized volt a különbség. Megint az érettségikkel egy héten volt a verseny, úgyhogy 2x végigmentem mindegyiken, mint a valóságba és zsa. Nem is panaszkodok tovább, megnézzük kinek adom át a veszprémi serleget idén 😀. Azért elégedett vagyok az első nappal, majd holnap a Kormoranokon török 😀."
Bojsza egy nehéz nap után:
"A 2., de igazából az első rendes versenynap letudva, és miért is lett volna problémamentes? Az első 2 gyorson sikerült aránylag jó időket jönni, majd következett a Kislőtér-Jutaspuszta szakasz, amin az egyik jobb 5 helyett valamiért mást értettem, lerepültünk az útról, és egy fának ütközve felborultunk, kész csoda, hogy az autónak nem lett semmi baja, viszont ezzel nagyrészt el is úszott a versenyem, mivel a nézők segítségével tudtam csak talpra állni. A 2. körre emiatt kicsit alábbhagyott a magabiztosságom, a tési gyorson elkaptam egy bálát, ami felreptetett, és kissé nekicsapódtunk egy fának, de a Citroën itt is jelesre vizsgázott, és csak pár karcolás lett az autón. A maradék 2 gyors jól sikerült. A 3. napon a szívemhez közel álló szakaszok lesznek, megpróbálok azokon hibamentesen lejönni."
Rally2-esek mezőnyébe a nap első szakaszán Varga Bence, Gál Krisztián és Erdős Levente mutatott harcos erényeket, de aztán Tresó Dávid és Orbán Máté úgy döntött, ezt nem hagyhatják, ezért beerősítettek. Olyannyira, hogy a nap végére Tresó nagy meglepetésre átvette a kategória elsőséget, Orbán követte őt 3.9 mp.-el. Kissé lemaradva Gál, Varga és Erdős érkezett be.
Boda Péter az öreg Cosworth-al a kategória 8. helyére jött be a 2. nap végére:
"Sziasztok! Túl vagyok a prológon és a 2. napon a vén csataló Ford Escort Cosworth-al. A prológon semmi extra nem történt, hoztam egy magamhoz képest okés tempót. A második napon mumusként gondoltam az esős 3. gyorsaságira, teljesen rápörögtem fejben hogy ott kell majd nagyon figyelni, de a várt izgalmak elmaradtak minden rendben ment a száraz gumi ellenére is, majd az 5. gyorson (ugyan ez szárazon) csúnyát hibáztam sérült a difi és a futómű elől. Így óvatos lett a nap további része. Összességében nem vagyok csalódott, várom az utolsó napot."
Heim Roland, aki egy Mitsubishi Lancer Evo II GrpA-val nevezett a Rally2-be:
"A második tési gyorson egy kanyarban sajnos megint eltaláltunk egy fát, bár már előtte is akadtak nehézségeink. Az autó szinte egyáltalán nem reagált a kormányzásra, ami már addig is megnehezítette a dolgunkat. Pilóta és navigátor jól vannak, Super Rally-val fogjuk kezdeni a harmadik napot."
Rally3-ban a Berki-Toldi páros csatája most elmaradt, Berki Norbi sajnos nem tudott úgy készülni, ahogy szokott, így annak is örült, hogy nem esett ki. Toldi Árpi eszeveszett tempót diktált, számos R5-öst és néhány WRC-t is maga mögé utasított. Míg Steinbergs Kurtas és Dancs István András a 3. helyért küzdött, Berki szépen tartotta a 2. helyét.
Dorogi Gergőt kérdeztük a teljesítményéről:
"Sziasztok!
Első és második nap letudva. Prológon hiba nélkül (magamhoz viszonyítva sem), nem fürgén, de végig mentünk. Iskola miatt sajnos semennyi időm nem volt gyakorolni és ez meg is látszott a teljesítményemen. A 2. nap katasztrófa. "Remélem" ez lesz az idei legrosszabb eredmény/verseny. Már az első gyorson elkaptunk egy fát, és sikerült megforogni és ez a rossz széria folytatódott a maradék 2 szakaszon is. A következő körben sem sikerült "maradandót alkotni", mivel a kislőtéri (GB Sprint Extreme/2) szakaszon kilyukadt a hűtő és akárhogyan is próbáltam, de Superspecial-Skoda-ig (Olsava long) már nem jutottunk el."
Rally4-ben Bartók Vince, Harcos Csaba és Bán Zsombor dominált a 2. napon. Sajnos Bartók az 6. gyorson végzetes hibát követett és az élről kiállni kényszerült. Végül a nap végére Harcos állt az élen, Bán a 2. helyen és kissé lemaradva Juhás Márió futott be 3.-ként.
Kovács Ákos Szabolcsnak most nagyon nem adta:
"Sziasztok. Első és a második nap letudva. Nagyon rosszul sikeredett. A versenyre készülni idő nem volt. Mondhatni egy szakaszon se sikerült egy igazit menni. A 3-mas gyorson esős pályán több mint 2 perc bent maradt. Borultam, elakadtam kétszer, ebből egyszer a nézők szedtek ki. Ahhoz képest hogy száraz murva gumival mentem a tapadás 0 volt. Szerintem túlságosan csúszott de ez legyen az én bajom. A második körben próbáltam javítani de szétestem fejben. Megint volt árokjárás ráadásul ott ahol az előző körben is. 6-os szakaszon a kitérős résznél elfelejtettem bekanyarodni. Ebből lett egy c4h. már összeszedtem három és fél perc hátrányt. Ez nem az én versenyem."
BartókVince
"Sziasztok! Nem vártuk a Veszprém rallyt, a mai napig azt hittem, el sem tudok indulni rajta. Tavaly írt itinerekkel rajtoltunk, meglepően jó időket sikerült menni. Az 5. gyorsaságitól már jól éreztem magam, úgy gondolom sikerült gyorsan menni. Így volt ez a 6. szakaszon is, viszont egy keréknyom levezetett a belső ívre, ahol eltaláltam egy farakást. Sajnos kiestem, de valahogy még megpróbálok időt találni és szuper rallyval teljesíteni a versenyt. Sok sikert mindenkinek!"
Vasárnap a WRC-vel Juhász, Szőcs, Dobos, Péntek és Bojsza verték körbe egymást. Szőcs tartotta magát az élen, Juhász viszont nagy hajrában megelőzte Dobost. Negyedik helyre Péntek futott be, bár ha nincs a bünti, akkor nyeri a futamot, míg az 5. helyre Bojsza jött be.
Szőcs Ati a verseny végén:
"A pénteki prológ jól sikerült, csupán 2 századdal maradtam le Juhász Feritől. Szombaton végig 4., 5. időket tudtam csak autózni, Dobos Dáviddal csatáztam nagyot, a nap végére 2 mp.-el tudtam megelőzni. Vasárnap, a záró napon sikerült beerősíteni egy kicsit 2 szakasz győzelemmel, szoros csatában egyre közelebb kerültem az elejéhez. A Kormoran II-n viszont mindenkit jól megkúpolt Bojsza-Herczeg Dominik, nem is értem hogy futott olyan brutál időt, le a kalappal előtte. Izgalmas, jó szakaszok, jó csaták voltak. Gratulálok minden célbaérkezőnek! Sajnos az általam kedvelt murva versenyek kifutottak, már csak aszfaltos futamok lesznek, de biztos tartogatnak jó csatákat azok is."
Juhász Ferenc a célban:
"Egy igazán jó murva futamon vagyunk túl, nekem kifejezetten tetszettek ezek a pályák (kivéve Kormoran). A tempóval ismét nem volt gond, de már szinte hagyomány nálam, hogy egyetlen nagyobb hiba becsúszik, valahogy a nézők mindig rossz helyre állnak. Így történt ez most is, az SS8-n túl fordultam, a srácok segítettek megtalálni a pályát.. Onnantól menteni próbáltam a versenyt, behozni a lemaradást, de csak a 3. helyig volt elég. Kíváncsian várom a következő futamot, jó lesz újra aszfalton menni, megpróbálok addig nem kiesni a ritmusból. Gratulálok minden célba érkezőnek és kellemes nyarat mindenkinek!"
Bojsza így vélekedett:
"Sikeresen célba értünk a Veszprém Rallyn. A 3. nap sem volt teljesen zökkenőmentes, a Sólyi erdőben elkaptunk egy villanyoszlopot, ami kiforgatott, és az út mellett lévő árok miatt nagy szenvedés volt megfordulni, kb. 15 másodperc benne maradt, viszont nem sérült az autó. Ezen kívül viszont teljesen sima menetelés volt, azon kívül hogy a gumik teljesen elfogytak a verseny végére. A 0-pont körül a Duna Rally után ismét sikerült 2-szer is abszolút időt jönni, (nem is kevéssel) aminek örülök. Gratulálok minden célba érkezőnek, és köszönöm a szervezést! Szép nyarat mindenkinek!"
Dobos a célban:
"Na célba vagyunk, sikerül megint egy pár gyorsot elbuzizni, de egyre jobban tudok tempósan menni versenyeken is. Megnézzük mire lesz ez elég, én egy 4. helyet tippelek. Tesztelés hiányát figyelembe véve elégedett vagyok, egy megforgáson kívül nem volt semmi. Köszönjük a szervezést, találkozunk szeptemberben. Addig is vigyázzatok magatokra 😀."
Rally1 (WRC 1.6) végeredménye:
Rally2-ben a záró napon nem változtak az élen a pozíciók. Ezzel együtt óriási csata volt a fiúk között. Tresó Dávid meglepetésre behúzta első győzelmét, 2. helyen Orbán Máté követte. Gál Krisztián is meglepően gyors tudott lenni, a dobogó 3. fokára állhatott fel. Varga Bence, fáradtan érkezett a versenyre és elmondása szerint a váltó is többször beragadt, azért a bajnokságot továbbra is vezeti Rally2-ben.
Tresó Dávid a győzelem után:
"Sziasztok! A fordulót megelőző teszt jól sikerült, tovább finomítottam a setupot, még inkább magamra tudtam állítani az autót. Ez adott egy kis önbizalmat, azonban előzetesen dobogóban nem hittem, inkább 4-5 helyre vártam magam. Bár mostanában murván eredményes voltam, de kategória győzelemre egyáltalán nem számítottam. Első két nap tűrhetően sikerült, jól éreztem az autót, lazán mentem. Harmadik napon viszont rengeteg időt hagytam bent a várt Kormoran II szakaszon, mind a kétszer. Szerencsémre többiek is hibáztak, nem voltak formában. Végül végre első lettem kategóriában, szakaszgyőzelmekkel...hosszú út vezetett idáig. Köszönöm a szervezést, kellemes pihenést mindenkinek!"
Boda Péter a célban:
"Harmadik nap nekem is megvan. Első etap második kanyar, ott nekimentem a KRESZ táblának. Kapott rendesen a kocsi. Hát mondom ennyire azért nem kéne izgulni. Aztán a nap második gyorsán elmentem jobbra az elágban ahol balra kellett volna, a navigátor meg mellettem fogja a fejét. Utána komikus pánikolás, árokba tolatás, klasszik hűtő leamortizálás. Hallottam a fejemben Knézy Jenő kommentálását közben: " ezt tedd el valami humorosba..." Rá is nyomtam ijedtemben indokolatlanul a c4h-ra.
Megalapozta a hangulatot az első két gyors epikus bénázása Szerencsére utána már minden simán ment és beértem. Köszi ismét a szervezést!"
Makk Sebestyén élménybeszámolója:
"Sziasztok! Először is szeretném megköszönni a szervezőknek, és a plugin atyjainak a versenyt, nagy élmény volt végigcsapatni. Ez volt az első indulásom, sikerült végigérni, a cél ez volt elsőre. Nagyobb hiba nélkül sikerült teljesíteni, kivéve az utolsó szakaszt, két fa bánta az ottjártamat, és egy hajtűben sikerült tetőre raknom a gépet, ott kb 1 percet hagytam bent. Ha lesz egy kis lóvé, beszerzek egy épkézláb kormányt, mert igencsak hiányzott az FFB és a ballábfék ebből a Geniusból. Kellemes nyarat kívánok mindenkinek!"
Rally2 végeredménye:
Rally3-ban nem változott semmit a sorrend az élen. A záró napon is tudta mindenki tartani a pozícióját. Toldi Árpi magasan nyerte kategóriáját, sőt még az abszolút 10-be is befért, ami fantasztikus teljesítmény. Második helyre Berki Norbi jött be, a 3. Steinbergs Kurtas lett. Dancs István András és Tresó Zoltán még a top 5-be belefértek.
Dorogi Gergő ugyan SuperRallyzott, de voltak jó részeredményei:
"3.nap is letudva: super rally miatt már esélytelen volt jó eredményt elérni, viszont célba értünk és ez volt az elsődleges cél!"
Rally3 végeredménye:
Rally4-ben sem volt változás az utolsó napon. Harcos Csaba, nevéhez hűen harcolt, végig uralta a mezőnyt, megérdemelten nyerte a futamot. Bán Zsombor jött be a 2. helyre, őt követte Juhás Márió, majd Sebök, Bolyki és Kovács volt a sorrend.
Juhás Mário is küzdött, hogy célba érjen:
"Sziasztok.. nehéz verseny de célban vagyok.. nem tudtam, hogy egy pálya vizes volt nem vártam, nagy nehezen találtam időt erre. 0 km teszt..voltak pályák, amin soha nem mentem.. 2x nézők és sok sok hiba.. de célba értem.. nem tudom, hogy maradok-e 3madik vagy lecsúszok, de aki tippelt, hogy 3madik leszek akkor jó tippelt."
Kovács Ákos Szabolcs gondolatai:
"Befejeztük a utolsó napot is. A rossz széria folytatódott tovább. a nap első szakaszán fának ütköztem gatya lett a hűtő a kuplung és még futómű is kapott. Nagy nehezen sikerült a szervizparkba bevinni az autót. következő kör jól indult majd az utolsó szakaszon megint jött a bénázás. A verseny tetszett a szakaszok is jók voltak. Most jön egy nagy szünet. Lesz idő elgondolkodni hogyan tovább. erősen gondolkodom hogy a Fordot lecseréljük de az sem kizárt hogy kategória váltás lesz és teszt jelleggel indulunk a bajnokság maradék versenyein. Köszi a szervezést. Jó pihenést kívánok mindenkinek."
Burkovics Péter a verseny céljában:
"Köszönöm a szervezést! Bent vagyunk a célban!! A nyárra mindenkinek jó pihenést, Budapesten találkozunk."
Rally4 végeredménye:
Minden célba érkezőnek gratulálunk!
A bajnokságban most egy hosszabb, nyári szünet következik. Jó pihenést kívánunk mindenkinek! Szeptemberben a budapesti aszfaltos ralival folytatjuk.
írta: evo
A bajnokság honlapja: www.virtualrally.blog
A bajnokság pontállása: rallysimfans.hu/bajnoki_ponttabla
A bajnokság versenyirodája: MVRB Discord csatorna
Köszönjük támogatóinknak, hogy segítik bajnokságunkat!