A pénteki rajtceremónia előtt a győri városházán tartottak sajtótájékoztatót a II. WHB Győr Rally-val kapcsolatban, ahol fontos bejelentés hangzott el a verseny jövőjéről.
Célegyenesbe érkezett a II. WHB Győr Rally, pénteken délután ugyanis már a Dunakapu téri rajtdobogóról gördülnek le a versenyautók. Az érdeklődés jelentős, összesen 123 páros nevezett a HUMDA Országos Rally Bajnokság ötödik futamára. A verseny előtt impozáns helyszínen, a győri városházán tartottak sajtótájékoztatót a szervezők.
„Kevesen tudják, de tavaly évtizedes tradíció tért vissza a városba az I. WHB Győr Rally-val, széleskörű összefogás kellett ahhoz, hogy most itt üljünk, és még a tavalyi sikereket is túlszárnyaljuk” – kezdte Weingartner Balázs, az Országos Rally Bajnokság promótereként tevékenykedő HUMDA igazgatósági elnöke.
Szujó Zoltán, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke a biztonságra hívta fel a figyelmet, amelyhez elengedhetetlen a nézők közreműködése is. Kitért a győri Széchenyi István Egyetemmel közös együttműködésre is, hiszen az intézmény ezer szállal kapcsolódik az autósport világához.
„Megállapodtunk Dr. Hanula Barna egyetemi docenssel, aki korábban Forma–1-es beszállítóként is tevékenykedett, nem mellékesen magyar autókrossz-bajnok, hogy segíti az MNASZ-t a tudásával és a tapasztalatával a technikaiszabály-alkotó munkában” – jelentette be Szujó Zoltán.
Dr. Varga Attila, az MNASZ ralibizottságának elnöke az előkészületekről elmondta, hogy minden a lehető legszabályosabban történt, ugyanakkor a precizitás mellett nagy örömmel és empátiával rendezik meg a versenyt a szervezők. Külön kiemelte, hogy a rendező minden határidőt betartott.
A szervezőbizottság elnöke, Őry Tamás ehhez kapcsolódva elmondta, hogy igyekeztek a nemzetközi normákhoz igazítani a szervezést, nyolc hónapon át dolgoztak a verseny megrendezésén, amely ötszáz közreműködővel valósul meg. Mivel a szakaszok három megyét is érintenek, negyven hatósági engedélyt kellett beszerezni, ami példátlan a magyar rali történetében.
„A visszajelzéseket meghallgatva a két legnépszerűbb szakaszt, a Rábaringet és a belvárosi szakaszt két külön napra tettük, jelentős változás továbbá, hogy a rajt- és céldobogót a Dunakapu téren helyeztük el, ahol szurkolói zónát hoztunk létre. Két nagyon régi gyorsasági szakaszt feltámasztottunk, Kisgyónbánya és Bakonybél harminc-negyven év után lesznek ismét a magyar rali részei – mondta Őry Tamás, aki fontos bejelentést is tett a verseny jövőjével kapcsolatban. – Szeretnénk folyamatosan fejleszteni a versenyt, hogy aztán a nemzetközi térbe is megérkezzünk. Megállapodást kötöttünk a Mitropa Kupa szervezőivel, kandidálófutam lesz az idei, és ha minden jól megy, jövőre a Mitropa Kupa egyik futama lesz a Győr Rally.
Dr. Szauter Ferenc, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója arról beszélt, hogy az intézménynek a hétvége a motorsport ünnepe lesz. Különböző programokkal készülnek a nézőknek, technológiai gondolkodásmóddal, de családbarát módon. Bemutatkoznak az egyetemi versenycsapatok, ingyenes gokartozást biztosítanak, lesz gokart- és motorkerékpár-szimulátor, távirányítós járművek és még sok más a Dunakapu téren és az egyetemi campuson.
Dr. Dézsi Csaba András polgármester hozzátette, hogy Győrben nagyon várják a versenyt, és örömmel látják vendégül évről évre. A tavalyi verseny nagy közönségsikert aratott, de az igazi sikert az jelenti, ha ebből sorozat alakul ki, a megmérettetés tervezett nemzetközi bővítése pedig magának Győrnek is sokat jelenthet.
A versenyzők képviseletében a hazai futamán szereplő Klausz Kristóf nyilatkozott, aki elmondta, hogy győriként, egyetemi hallgatóként és versenyzőként is jó volt részt venni tavaly a Győr Rally-n, motiváltan várja a versenyt, és a dobogó is a tervei között van.