Június 26-án 89. alkalommal rendezik meg a világ egyik leghíresebb autóversenyét: a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyt.

Néhány adat a pályáról: a rajt 2862, a cél 4300 méter magasan van. A versenyzőknek és az autóknak is megterhelő a szintkülönbség: az oxigén ritkulás miatt egy átlagos kondíciójú embernél légszomj alakulhat ki, a motoroknál 20-30 százalékos teljesítménycsökkenést jelent.

Nubuhiro "Monster" Tajima

A pálya hossza 19,9 kilométer és 156 kanyarból áll. A leghíresebb kanyar a Bottomless Pit ("Feneketlen Gödör"), ami egy 6000 láb (kb. 1800 méter) mély szakadék mellett van, elhibázni tehát nem lehet. Tovább nehezíti a dolgot, hogy vegyes talajú a pálya.

Jean-Philippe Dayraut és a 850 lóerős Dacia Duster

A nehézségek ellenére több mint 140-en vágnak neki a versenynek: autóval, motorral, kamionnal (nevezési lista). Korábban több neves rallyversenyző is nekivágott a hegynek: Ari Vatanen, Walter Röhrl,  Michele Mouton, Marcus Grönholm. Mouton kétszer is megnyerte a versenyt egy közel 1000 lóerős Audival.

 Audi S1 Pikes Peak

 A nevezési listát böngészve egy érdekesség szúrt szemet: magyar indulója is van a világ leghíresebb hegyiversenyének: Kris Antal vagy Antal Krisztián nekivág a versenynek egy Toyota Celica TG-S Turboval. 

Antal Krisztián és a Toyota

Ha már a magyar indulónál tartunk, akkor nem szabad elfelejtenünk Huszti Kristófot. Ő 1996-ban indult egy Mitsubishi Eclipse Turboval, amivel megfutotta a kétkerék-meghajtású autók akkori pályacsúcsát (13:04,03).  Kristóf előtt az a Rod Millené volt a pályarekord, akinek a fia az idei verseny egyik nagy esélyese.

Rhys Millen

Az idei év nagy kérdése, hogy sikerül-e átlépni az 10 perces álomhatárt. Eddig Tajima állt hozzá a legközelebb: 2007-ben 10:01,408 alatt ért fel a hegyre a Suzuki XL7 Hill Climb Special-lal.


Élő közvetítés

Hivatalos honlap

Facebook oldal

Címkék: video live ari vatanen élő pikes peak walter roehrl

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr103011900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f0CuS 2011.06.25. 15:19:25

1400 méter különbségnél légszomj...?

f0CuS 2011.06.25. 15:22:19

A Suzukis videó viszont elég kemény :) Sok sikert Kristófnak !

thehandsomest (törölt) 2011.06.25. 15:51:07

@f0CuS: 3800 méteren a légköri légnyomás a tengerszinten mértnek az 56,8%-a. Ergo (majdnem) kétszer annyit kell lélegezned ugyanahhoz a munkához; a pulzusod is majdnem kétszeresére ugrik.

thehandsomest (törölt) 2011.06.25. 15:54:42

@f0CuS: bocs benéztem. De már 2800-nál is 2/3 akkora csak a légnyomás.

3 gb 2011.06.25. 16:08:32

cooooooooooooooooooooooolmeean old frisco!

3 gb 2011.06.25. 16:13:22

you are so beutiful-remélem, hogy jól írtam, mindig elrontom JOCKER PAPA ISTEN VAGY!

butcher__ 2011.06.25. 16:14:55

Dacia Duster... milyen motor is van benne? Nissan? hm... :D

3 gb 2011.06.25. 16:17:09

JOECOCKER AKART LENNI!

bardocz 2011.06.25. 16:25:54

@butcher__: Tuti az emblémát is a kínaiak csinálják rá!:D

HeAtUP 2011.06.25. 16:31:22

Hát, a cikkíró kicsit elszámolta... A rajt van 2862 méteren és a cél 4300 méteren!

hokibajnok 2011.06.25. 16:34:04

focus! az 1400 méter nem hosszában,hanem felfelé értendő!

vancello · http://vancello.hu 2011.06.25. 17:11:59

Már itt is dácsijja? Ehh...

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.25. 17:37:55

Ember vagyok és fáradt :)
@harcsaparcsa: @HeAtUP: köszönöm, javítottam...

Juhdzsin 2011.06.25. 17:46:59

vancello: Ennek annyi köze van a daciahoz, hogy a bódé formája hasonlít a dusteréhez, ennyi.

srank 2011.06.25. 18:40:08

ugyan az a "szitu" mint anno a LADA NIVA-val meg a dakarral , csak az 30 éve egy níva kasztnis porsche volt ez meg egy dacia kasztnis nissan GTR , meg a kamionoknál is a KAMA3 a király mert dakaron menő , aztán annyi köze van az utcai kamaz-hoz mint a rabbinak a fitymaszűkülethez :DDD

szgy 2011.06.25. 19:10:08

20-30% teljesítménycsökkenés? az alján vagy a tetején?

az 50 lóerős, 1100 ccm-es 17 éves kiskocsimmal az olasz, francia, svájci alpok számos hágóját megjártam, a legmagasabb a Stelvio volt 2750 méteren, vagy a Nüfenen 2470 m. néha jó meredek, 10% fölötti emelkedőkkel. nem úgy ment fel mint a rakéta de nem is volt különösebb gond.

bardocz 2011.06.25. 19:12:19

@szgy: Bizonyára nincsen semmi különbség egy 50 lóerős, meg egy 800-1300 lóerős turbos kocsi között.

srank 2011.06.25. 19:42:48

H@bardocz:
hagyd rá, hisz már kitárgyaltuk, hogy az emberi agyra is hatással van az oxigénhiány :DDD

szemettanarba 2011.06.25. 19:58:05

@srank: De van aki vízbő vonnyaki a zoxigént...

f0CuS 2011.06.25. 22:43:12

@hokibajnok: Ennyire hülyének látszom?:D Persze, én is így gondoltam. Bevallom jópárszor másztam meg hegyet nagyobb szintkülönbséggel is. Vagy snowboardoztam ilyen magasságban, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam. Elképzelhető itt a gyors változás miatt nagyobb az esély erre. Mindenesetre furcsállom :) Olyan adalékanyagnak éreztem, hogy ezek a sofőrök micsoda hősök! (Félreértés ne essék, irígylem ám őket)

f0CuS 2011.06.25. 22:45:28

@szgy: Csak ugye a turbó süríti a levegőt. Magasabban meg ritkább ugye.. és ahol nagy a turbó, ott ez nagyobb veszteséggel is jár..:)

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.25. 23:07:13

@f0CuS: Nem vagyok sportember, nem vagyok hozzászokva a nagy magasságokhoz. Az én szervezetem észreveszi, ha más a levegő összetétele...
Hősök ezek az emberek :) Nézd meg a környezetet ahol versenyeznek, milyen autókkal, milyen tempóban. Nem tudom ültél-e már versenyautóban, de hidd el, akár egy 150 lóerős autó, slick gumikkal aszfaltos pályán is tud nagy meglepetéseket okozni... :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.06.26. 09:40:51

viszont a hideg levegő sürübb ami egy kicsit kompenzál.Turbós motorknál meg majdnem mindegy.

stud 2011.06.26. 11:21:49

Bocs az offért, de ebből a közösségből hátha tud valaki segíteni. Azt szeretném kérdezni, hogy mit lehet tudni Loeb esetleges visszavonulásáról? Szinte mindenhol a tavaly őszi nyilatkozatát idézik, miszerint idén visszavonul, de azóta nincs semmi újabb. Ha valaki tud valamit, pls. ossza meg. Köszönöm

akiak 2011.06.26. 12:18:35

Nekem nem megy a Livestream..

Loeb azóta szerintem nem nyilatkozott erről, vagy nem kérdezték :)
Csak annyit lehet olvasni, hogy a VW akarja leszerződtetni..

T-Maci · http://rallyedream.blog.hu/ 2011.06.26. 12:25:51

@akiak: Helyi idő szerint 9 órakor kezdődik az élő közvetítés, az időeltolódás miatt még várnunk kell egy kicsit...

bardocz 2011.06.26. 16:41:36

Remélem ennél a két képnél többet látunk majd:D

Bubu255 2011.06.26. 17:17:24

Elkezdődött a közvetítés. Sajnos nagyon rossz minőségben :-(

bardocz 2011.06.26. 17:23:18

Na, már legalább valami amerikai szakadt szart mutatnak, ahogy elrajtol. Minőség valóban gagyi.

solid01 2011.06.27. 10:42:35

Tajima felért 10 perc alatt !!!
Sx4 Suzukijával.
33 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása