Június 26-án 89. alkalommal rendezik meg a világ egyik leghíresebb autóversenyét: a Pikes Peak Nemzetközi Hegyiversenyt.
Néhány adat a pályáról: a rajt 2862, a cél 4300 méter magasan van. A versenyzőknek és az autóknak is megterhelő a szintkülönbség: az oxigén ritkulás miatt egy átlagos kondíciójú embernél légszomj alakulhat ki, a motoroknál 20-30 százalékos teljesítménycsökkenést jelent.
Nubuhiro "Monster" Tajima
A pálya hossza 19,9 kilométer és 156 kanyarból áll. A leghíresebb kanyar a Bottomless Pit ("Feneketlen Gödör"), ami egy 6000 láb (kb. 1800 méter) mély szakadék mellett van, elhibázni tehát nem lehet. Tovább nehezíti a dolgot, hogy vegyes talajú a pálya.
Jean-Philippe Dayraut és a 850 lóerős Dacia Duster
A nehézségek ellenére több mint 140-en vágnak neki a versenynek: autóval, motorral, kamionnal (nevezési lista). Korábban több neves rallyversenyző is nekivágott a hegynek: Ari Vatanen, Walter Röhrl, Michele Mouton, Marcus Grönholm. Mouton kétszer is megnyerte a versenyt egy közel 1000 lóerős Audival.
Audi S1 Pikes Peak
A nevezési listát böngészve egy érdekesség szúrt szemet: magyar indulója is van a világ leghíresebb hegyiversenyének: Kris Antal vagy Antal Krisztián nekivág a versenynek egy Toyota Celica TG-S Turboval.
Antal Krisztián és a Toyota
Ha már a magyar indulónál tartunk, akkor nem szabad elfelejtenünk Huszti Kristófot. Ő 1996-ban indult egy Mitsubishi Eclipse Turboval, amivel megfutotta a kétkerék-meghajtású autók akkori pályacsúcsát (13:04,03). Kristóf előtt az a Rod Millené volt a pályarekord, akinek a fia az idei verseny egyik nagy esélyese.
Rhys Millen
Az idei év nagy kérdése, hogy sikerül-e átlépni az 10 perces álomhatárt. Eddig Tajima állt hozzá a legközelebb: 2007-ben 10:01,408 alatt ért fel a hegyre a Suzuki XL7 Hill Climb Special-lal.
Élő közvetítés