Eifel

B. Capelluti | 2011.07.24.

Nem a torony, nem is az építész. Csak így egyeffel. A torony megnézése mérsékelten vonz, de a németországi Daun városába el kell jutnom. Talán jövőre, mert idén már teljesen érdektelen lenne. 

 

Július közepén volt ugyanis az idei Eifel Rallye Festival. Nem volt ott semmi látnivaló, csak gruppe B-s vasak. Walter Röhrl csak négy autót lovagolt meg: az Audit (igen, azt!), az Ascona 400-at (amivel Vályi Pista és Csikós Zsolt játszottak az Opelnél), egy 74-es Ascona A-t, és egy Lancia 037-et.

De voltak Fordok, Alpine A 110-ek és 310-ek, Stratos, Fiatok, több mint 120-an. Csupa ritkaság a hatvanas évektől a WRC korszakig, amelyeket csak filmből ismerünk, és amelyekkel az ilyen versenyeket leszámítva versenyezni sem szabad. Számtalan Gr. B-s, Gr. 2-es és Gr. 4-es csoda. Sok közülük eredeti, szép sztorikkal. Ezeket a történeteket a nevezési listán a sor végi zöld nyílra kattintva ismerhetjük meg.

Igazi férfias játékok, És volt még 21 nullás autó is, amiből csak egy volt 24 évnél fiatalabb.

Hát ilyen volt ez a verseny:

Azon gondolkodtam, hogy akkor is kell-e 18-as karika a videóhoz, ha csak a néző beszél közben csúnyán?

Meg ilyen:

Címkék: video gr.b walter roehrl eifel rallye festival

A bejegyzés trackback címe:

https://rallyedream.hu/api/trackback/id/tr423092231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

edeleny beres · https://www.facebook.com/RallyeDream/ 2011.07.24. 13:22:15

Sajna nagyon messze van, szinte ugyanott ahol a német rally vb lesz, Trier környékén.

Mondjuk ha jól tudom ott is - ha nem is ekkora - de hasonlóan jó mezőny lesz!
(Mármint historic)

Rocko- 2011.07.24. 15:49:02

mi bajuk van ezeknek az autónak hogy ilyen hangosak meg sípolnak? talán elromlottak? :-)

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.24. 17:32:25

a mai tempóhoz szokott szemnek szinte állnak..
de az is biztos, hogy ez az Audi nemhogy 500 lóerő nincs, de 200 se :)

farönk 2011.07.24. 17:51:36

Hű, ez király volt. Nem hittem volna hogy Citroen SM-mel is raliztak... Az a Toyota, amivel nekimentek a bálának, milyen típus?

KAWAszaki 2011.07.24. 18:22:24

@farönk: '79-es Celica
fotóalbum a teljes restaurálásról:
picasaweb.google.com/Beck35394/WerksCelica#

PfauPeter 2011.07.24. 18:33:41

6:27-nél hangosan felröhögtem :D

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.24. 18:56:51

@PfauPeter: ezzel az autóval nyerte meg az Akropolisz Rallyet Eugen Böhringer és Rolf Knoll. Nem egy ilyennel, ezzel.

tánczi 2011.07.24. 18:56:54

Erre de kimennék jövőre...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.24. 19:05:29

@tánczi: február környékén térjünk vissza rá!

PfauPeter 2011.07.24. 19:09:36

@B. Capelluti: Azt azért valljuk be, hogy nem egy szokványos rallye versenyeken látott autóról van szó. Inkább elegáns, mint sportos formavilág.

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.24. 19:19:10

@PfauPeter: Semmiképpen. 1963-ban sem volt ideális raliautó, viszont sokkal erősebb volt a konkurenciánál.

stig 2011.07.24. 21:34:57

@-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!:
nem tudom melyik Audira gondolsz amikor azt írod hogy 200 lóerős sincs. Szerintem akik itt indulnak azok nagy része nem volt autóversenyző, így aztán az általuk előadott teljesítmény se közelíti a versenyzőkét.

A másik, pedig, ha összetörnek egy egy ilyen autót azt bizony nehéz pótolni, úgy hogy számomra érthető az óvatosságuk. És több Audi is indult, a Röhrlé biztos elérte kb az eredeti szintet teljesítményben.

Az meg, hogy "szinte állnak" hát az lehet azér tis mert ezek közül csak néhány volt összekerékhajtású, illetve ezek az autók még nem feltétlenül voltak többszáz lóerősek.Pláne nem turbósok...

-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg! 2011.07.24. 21:55:59

@stig: ezzel mind tisztában vagyok, ezért mondom, hogy a maiakhoz képest úgy tűnik, mintha állnának. :)

Az a B-s Audi tutira nem olyan erős, mint fénykorában. Vagy negyedgázon nyomják neki..

De nem úgy volt, hogy Walter Röhrl négyfél autót ült meg? Ő azért eléggé autóversenyzőnek tűnik innen :)

1977unicum 2011.07.24. 22:05:17

az autok nagy része ha jol láttam akkor belga rendszám alatt fut . kicsi ország -sok öreg rally autó . a másik hogy RÖHL bácsi audija közel top autó volt a 110 rajtszámu , mert ha megfigyelted a rendszáma gyári audi rendszám volt inngolstadtból .

stig 2011.07.25. 00:25:45

@1977unicum: Röhrl (és nem Röhl) autója replika, mint az a nevezési listából és az autó történetéből is kiderül. Valószínűleg közel 100%-os állapotúra építve. De WR az 1-es rajtszámmal indult mint az látható a felvételen 1:16-nál, viszont a 110-es autó eredeti volt, de nem WR vezette.

Viszont ide tényleg el kellene menni jövőre. Capelluti nem szerveztek egy utat ide jövőre???

exX2A 2011.07.25. 11:30:47

A JIDÉ-ről (14es rajtszám, első autó a mésodik videóban) tud valaki valamit?

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.07.25. 11:36:05

@exX2A: Jide 1600 – 1972 – Gr. 5
Werner Fahnert 2010 elején vette, jelenleg ez az egyetlen Jidé Németországban. (Az autó előélete nem ismert, nem eredeti, de az eredetivel megegyező.)

don-foto · http://donfoto.deviantart.com 2011.08.19. 20:32:52

jövőre mi is tervezzük a kilátogatást!!! :)
miként, azt még nem tudni...

B. Capelluti · http://rallyedream.blog.hu 2011.08.19. 20:41:22

@don-foto: Ne fenyegess! :) Tavasszal forduljunk rá a kérdésre, és szervezzünk komoly portyát.

don-foto · http://donfoto.deviantart.com 2011.08.19. 20:59:43

eddig tőlünk 2 fő határozottan ott lesz! és van még néhány kérdőjeles... de ahogy mondod: tavasszal meglátjuk, milyen árfolyama lesz az eurónak :)
23 komment hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) Citroen (14) citroen (53) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) Ford (16) ford (92) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (39) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulás rallye (14) mikulas rallye (22) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) orb (179) ORB (18) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (42) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) Turán Frici (13) turán frici (129) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) videó (30) video (421) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) WRC (24) wrc (277) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása