Biztosan feltűnt már, hogy az utóbbi időben meglehetősen sokat foglalkozunk a tehetséggondozás külföldi példáival. Írtunk arról, hogy egy francia srác WRC-be ülhet két VB futamra, arról, hogy egy ausztrál lány hogy jutott el a WRC-Akadémiáig, és arról is, hogy a Volkswagen a tehetséggondozást a jótékonysággal is összekapcsolja. Itthon mindez hihetetlennek tűnik, sőt több olvasónk - facebookos viták során - kifejezetten kételkedett abban, hogy a tehetségek felkarolásában legális üzleti lehetőség lenne. Mi pedig ezen felbuzdulva eldöntöttük, hogy beszámolunk néhány sikeres tehetségkutató programról
A sci-fi kategóriába tartozik a Francia Autósport Szövetség és PSA-Csoport együttműködése több, mint példaértékű. Ott olyan lehetőséget kapnak a csóró fiatalok, amit elképzelni sem tudunk.
Mit kell tenni, hogy beszálljon a roppant tehetséges kis Jean a profi autósportba? Bepötyögi a browsere parancssorába, hogy www.rallyjeunes.com, majd pár klikkeléssel és egy csekély 10 eurós összeg ellenében ugyanarra a pályára léphet, mint a két Sebastien. Tudjátok, a hétszeres világbajnok Loeb, és a citroenes reménység Ogier. Mindkét pilóta a Citroën Total World Rally Team versenyzője, az előbbi duplázó döntős volt 1995 és 1996-ban, míg utóbbi bajnokjelölt volt 2006-ban.
Nagyjából ilyen a kiválasztás
Ennek az 1994 és 2009 között a Francia Autósport Szövetség ('FFSA') által szervezett tehetségkutató sorozatnak az újraindítását idén januárban jelentette be Nicolas Deschaux, az FFSA elnöke, Frédéric Banzet, a Citroën vezérigazgatója és Olivier Quesnel. (Ha őt is be kell mutatni, akkor bajban vagyok: ő egyszemélyben minden ami autósport a PSA-csoportnál, Citroen WRC, C2R2, DS3 R3T, Peugeot S2000, Le Mans és minden egyéb. Mondjuk, hogy ő a Citroën motorsport-igazgatója.)
Loeb autójából már kisautóblogos darab is készült
A kiválasztás során ősszel öt régiós válogató futam lesz (Strasbourg, Satory, Cholet, Lyon és Nîmes Lédenon), amelyen ötezer (igen, 5.000!), 18 és 25 év közötti francia állampolgárságú jelentkezőből jut be negyven a Nîmes Lédenon-ban megrendezett döntőbe, ahol a végső 2 FFSA Ifjúsági Rally bajnokjelöltet is kiválasztják.
A díj csekélység: egy teljes versenyszezon a Citroënnel, beleértve 5 futamot a Francia Rally Bajnokságban egy DS3 R3-as volánjánál az FFSA Ifjúsági Rally Team színeiben.
"Ez a könnyen elérhető esemény lehetővé teszi a lehető legszélesebb, 18 és 25 év közötti rétegnek, hogy belépjenek a rally világába és favorizálni fogja az új tehetségeket akik esetleg képesek lesznek a átvenni Franciaország képviseletét a nemzetközi versenyeken.
A szövetség ezt az elérhetőséget egy következetes tarifa rendszerrel párosítaná, illetve egy olyan internetes jelentkezési rendszert vezetne be, amely igazodik a mai fiatalok szokásaihoz.
Ezáltal válnak ők felfedezhetővé idén októbertől decemberig az 5 régiós válogató futam helyszínein." - mondta Nicolas Deschaux.
"A Citroen egy ilyen méretű, és a fiatal autóimádókat célzó események szervezésén keresztül megfelelő módon tudja támogatni (reklámozni) magát a márkát. A Citroën, mint az autósportban régóta jelenlévő konstruktőr, a hivatalos partnere ennek a rendhagyó kezdeményezésnek.
A Citroen csapat két jelenlegi bajnoka - akik a jelenleg is kimagasló eredményeket és sikereket érnek el a ralisportban - is részt vett az FFSA Ifjúsági Rally válogató futamain." - tette hozzá Oliver Quesnel.
A hivatalos weboldal nemcsak a jelentkezéshez nyújt támogatást, hanem lehetővé a vonatkozó sportszabályok, illetve a következő futamok helyének és idejének megismerését. Emellett sorozat kommunikációjának is egyfajta központja. Ez az eseményen keresztül előtérbe helyezi a felfedezett bajnokokat, illetve az FFSA tehetségkutató sorozaton használt DS3-ast is. A "Loeb, Ogier, ki a következő?" szlogennel segíti, hogy a fiatalok kedvenc pilótáikkal azonosulhassanak.
Mégis, hogyan másként lehetne erősíteni a fiatalok elhivatottságát, mint mobilizálni egy testreszabott autósport rendezvénnyel?
Regionális válogató futamok:
- Október 8-9: Strasbourg
- Október 22-23: Satory
- November 5-6: Cholet
- November 26-27: Lyon
- December 10-11: Nîmes Lédenon
Országos döntő: December 10-11: Nîmes Lédenon
Nevezési díj: 10 euró
Egyébként szerintem a személyek szabad mozgásának uniós elvével ellentétes a kiírás állampolgárságra vonatkozó rendelkezése.
És mi lesz azokkal, akik nem nyernek? Ha ügyesebbek, és versenyezni szeretnének, akkor - Európa nagy részéhez hasonlóan - elérhető lesz számukra a Citroen-Trophy. Csak röviden érinteném, mert remélhetőleg egy hosszabb írás készülhet majd erről is.
A Trophy-ban van évente és párosonként egy egyszeri 1.500 Eurós regisztrációs díj. Ezért kapnak:
a) 2 személyre komplett Citroenes versenyruházatot (tűzálló alsó ruházatot is), dzsekit, táskát, stb. (megjegyezném, hogy már itt pozitív a költségvetés mérlege!)
b) a gumisoktól részletes útmutatót és szakmai segítséget a gumikhoz (odáig, hogy melyiket, mikor, hogyan, milyen mintára kell megvágni)
c) minden fődarab (ideértve a gátlókat is) jelölt, és azonosítható, vagyis nincs okoskodás-ügyeskedés.
d) és nem mellékesen pénzdíjas, ezért az elejébe odaférőknek olcsóbb, sőt kifejezetten olcsó a versenyzés is.
A rendelkezéseünkre álló információk szerint a Citroen Hungária eltökélt a márkakupa magyarországi meghonosításában, ennek érdekében jelenleg is folynak egyeztetések a Citroen Racing-gel az ügyben. A fejleményekről beszámolunk.
Ogier öt éve még így közlekedett, és meglátták benne a VB-menőt!
Természetesen folytatjuk, és megnézzük, hogy nálunk mi a helyzet az utánpótlás-bajnokságokkal.
Ha tetszett a poszt, nyomj egy like-ot, oszd meg barátaiddal és kommenteld.
Ugye, nem felejtettétek el mecsekralis fotópályázatunkat? Válaszd ki a három legjobbat, töltsd fel, és nyerj! Részletek a facebook oldalunkon.