Az elmúlt évek legnagyobb hazai ralis bejelentésének lehettünk tanúi tegnap, mikor Gödöllőn egy olyan autót leplezett le Bútor Róbert, amilyet még sosem láthattunk Magyarországon és legvadabb álmaikban sem számítottunk rá, hogy valaha láthatunk itthon menni.

kepernyofoto_2021-05-05_6_52_29.png 

Tegnap mégis megtörtént ez a csoda, miután az a C3 WRC rejtőzött a gyári piros színű lepel alatt, mellyel két éve a hétszeres világbajnok Sebastien Ogier ment, tavaly pedig nem kisebb nevek hajtották, mint Andreas Mikkelsen és Petter Solberg. Ha mindez nem lenne elég, fokozhatjuk még ezt a tényt azzal, hogy ebből a kocsiból mindössze ez az egy darab létezik privát kézben, az összes többi a gyártó tulajdona (értsd szinte elérhetetlen kategória.)

img_6532.JPG

Robi pedig elhozta nekünk Magyarországra és ezzel együtt azt a reményt is, hogy újra visszatérjenek azok a régi raliszurkolók a pályák szélére, akikre oly nagy szüksége van ennek az egyébként ma is kifejezetten látványos sportnak. 


kepernyofoto_2021-05-05_6_12_20.png

Az autóról. A C3 2017 és 2019 között futott a rali világbajnokságon. A Magyarországra került példány a legutolsó, 2019-es fejlesztésű darab, mellyel tavaly már csak az idei vb-s versenygumik tesztelését és fejlesztését végezte az a francia csapat, aki üzemeltethette.

kepernyofoto_2021-05-05_6_14_23.png

Nem túlzás kijelenteni, hogy a Xsara, a C4 és a DS3 WRC utódja még mindig a ralizás csúcstechnológiája, amely ugyan ma már nem fut a világbajnokságon, még mindig kuriózumnak és megszerezhetetlennek tűnik.

380 lóerős teljesítménye és 400 Nm-es nyomatéka így leírva talán nem tűnik annyira kivételesnek vagy soknak, ez az autó azonban ízig-vérig ralizásra született. Minden rali pilóta álma egy ilyen, melynek közelébe csak nagyon nagyon kevesen kerülhetnek. kepernyofoto_2021-05-05_6_41_27.jpg

Nincs olyan magyar szurkoló, aki ne örülhetne, hogy ilyen versenygépet láthat itthon menni, arról nem is beszélve, hogy egy olyan versenyző kezei közé került, aki nem fogja sajnálni megmutatni, mit tud ez az autó. Bútor Robi sokszoros magyar bajnok, s bár 2013 óta már nem teljesít teljes szezonokat (most sem fog), a mai napig megőrülnek érte a pályák szélén. 

kepernyofoto_2021-05-05_6_36_39.png 

Az szinte garantált, hogy több száz ember várja epekedve, hogy láthassa az első teszten menni Robit és a C3 WRC-t. Igazi ralis ünnep lehet az a nap, amit vétek lenne kihagyni!

Szólj hozzá! hozzászólás

A horvát WRC futamot megelőző hétvégén Magyarországon indul Nyikolaj Grjazin, akinek tegnap a Bátori tesztjén jártunk. Esőben és vizes aszfalton kezdett a fiatal orosz pilóta, késő délután pedig már a felszáradt úton is megmutathatta mit tud a VW Polo R5 GTI (Rally2). 

_mg_0445.jpg

A pálya széléra kilátogató nézők és szurkolók eléggé oda voltak a látottaktól, de sokat látott és tapasztalt magyar rali pilóták szerint sem "normális", ahogy a WRC2-es pilóta vízen és szárazon is autózott. 

A jelent, amivel a látványos autózás mellett kilóra megvette a szurkolókat:


Nem is szaporítom tovább a szót, inkább mutatom mit láttunk!

Szólj hozzá! hozzászólás

Ha nem hallottad még a nevét, most jól figyelj!

A 2021-es magyar Országos Rally Bajnokság más lesz, mint az előző évek bajnokságai. Év elején ugyanis olyan profi pilóták jelentkezték indulási szándékukat, akiket eddig csak akkor láthattunk, mikor az ERC (Európa-bajnokság) mezőnye Magyarországra látogatott. Vagy inkább még akkor se. 

A két fix külföldi induló mellett az év első ORB futamán elindul a volkswagenes orosz pilóta, Nyikolaj Grjazin is. Mindössze még csak 23 éves, de már komoly sikerekkel a háta mögött érkezik Magyarországra. 

Legutóbb az évadnyitó cseh raliversenyen indult, ahol mondhatni rajt-cél győzelmet aratott a helyi pilóták felett. Az első gyorsaságitól a végéig vezette a versenyt, 10 szakaszból mindössze kétszer autózott második időt, az összes többit megnyerte. A cseh és a magyar versenyen csak a felkészülés miatt vesz részt, ahogy az elmúlt években, úgy idén is a rali világbajnokságon indul a fiatal versenyző.

166560314_288467062653775_5808523912665801000_n.jpg

Grjazin nevéhez több nagy esés is fűződik, de ha nem hibázik, egyértelműen a leggyorsabb pilóták közé tartozik, amit reményeink szerint a magyar futamon is bebizonyít majd. Bízunk benne, hogy a magyar versenyzők is fel tudják majd venni vele a versenyt, igazán komoly küzdelemre számíthatunk az I. Boldogkő Rally-n, melyet most hétvégén, a jelenlegi szabályozások miatt egyelőre zártkapuk mögött tartanak a Borsod-Abaúj-Zemplén megye gyorsasági szakaszain. 

Mutatunk 10 másodpercet, ami után garantáltan nem marad több kérdésetek:

Eddigi legkomolyabb eredményei:
- ERC U28 junior bajnok 2018 (abszolút 2.)
- 3 abszolút ERC futamgyőzelem 
- 1 WRC2 abszolút győzelem
- Lett bajnok 2020

Szólj hozzá! hozzászólás

Hamarosan üzem és versenykész lehet az ország - talán - leghíresebb VFTS-e, de úgy látszik Bútor Robi műhelyében ezt követően sem áll le az élet. A meglévő kocsik (306 Maxi és Fabia R5) mellé ugyanis bekerült egy P50-es Trabant kaszni. Hogy mi újság a VFTS-sel és mi ez a Trabant dolog? Legújabb videónkból mindkét kérdésre választ kaphattok! 

Szólj hozzá! hozzászólás

Mikor választani sem tudnál melyik raliautót vidd ki a műhelyből: a legendás VFTS-t vagy az ország legkönnyebb Mitsubishijét. Ó mondd, te mit választanál? :)

Matics Misinél jártunk, aki betekintést engedett műhelyébe. Ha már kicsomagolta a VFTS-t, meglestük azt is, hogy pöccre indul-e még. Mondjuk a tetején szunyókáló macska annyira nem örült az eredménynek! 

Szólj hozzá! hozzászólás

A fenti címet nem én találtam ki, pusztán videónk kommentjei közül idéztem egyet. De mi mást lehetne mondani arra az emberre, akinek versenyezni nincs pénze, de ha jótékonykodásról van szó, máris előkapja versenyautóját. Nem csak vitte a licit egyik nyertesét, de a felajánlásért cserébe "kölcsön is adja" Mitsubishijét nagylelkű versenyzőtársának. Soha nem beszél a levegőbe, nincsenek kifogások, se csillogás-villogás. Nem véletlenül az egyik legnagyobb kedvence a magyar rali szurkolóknak! 

Bárcsak egyszer Hevesi István versenyzését is nagyban segítené már valaki! 

Szólj hozzá! hozzászólás

“Ez az eredmény a szurkolókat illeti”

Az ERC3-as kategória ötödik helyezettjeként zárta Vogel Adrienn és navigátora, Notheisz Ivett a rali-Eb magyarországi fordulóját, a Rally Hungary-t. A Roger Racing Team párosa ezzel a kategória legjobb magyar egységeként ért célba a zempléni versenyen.

vogel_notheisz_rallyhungary_11.JPG

Festői környezetben, ezer színű erdőkön átvezető gyorsaságikon teljesítette idei eddigi legküzdelmesebb versenyét Vogel Adrienn és Notheisz Ivett. Az idén a cseh Orsák Rallysporttal együttműködő Roger Racing Team versenyzői pályafutásuk első komolyabb oldalra dőlésén is átestek a Nyíregyháza környéki megmérettetésen, ahol minden korábbinál nagyobb kihívásokkal kellett szembenézniük a kiszámíthatatlan körülmények miatt.

“Olyan gyorsan változtak az állapotok a gyorsaságikon, hogy egyszerűen nem létezett megfelelő gumiválasztás. A slick gumik a vizes részeken kevésnek bizonyultak, az esőgumi viszont a száraz szakaszokon volt sok, szóval nagyon küzdelmes volt. A tizenegyedik gyorsaságin meg is tapasztaltuk, milyen könyörtelen a tengelyig érő dagonya: hibáztam, aminek a vége az lett, hogy az árokban, az autó oldalára dőlve kötöttünk ki. Még időm sem volt felfogni, mi történt, a szurkolók máris ott voltak, hogy visszaborítsanak minket az útra, nem foglalkoztak vele, hogy nyakig sárosak lettek, úgyhogy ez az eredmény mindenképpen őket illeti, nagyon köszönöm nekik az önzetlen segítséget, szeretném nekik ajánlani ezt a fantasztikus ötödik helyet” - összegezte a történteket a céldobogó után Vogel Adri.

vogel_notheisz_rallyhungary_10.jpg

Az ERC3-as kategóriában tizenegy autó indult, Vogel Adri és Notheisz Ivett ebben az erős nemzetközi mezőnyben szerezte meg az ötödik helyet, a kategória legjobb magyar egységeként Ford Fiesta Rally4-es versenyautójával. Elsősorban azonban nem az eredmény, hanem egy fontos tanulság miatt marad számukra emlékezetes a hétvége.

“Megint sokat tanultam, például azt, hogy hogyan lehet minél gyorsabban reagálni a változó körülményekre. Kiderült az is, hogy valamiért nekem a nehezebb pályák fekszenek, az egyik legnehezebb gyorson például, a Mád-Disznókőn hoztam az egyik legjobb időeredményt, és elmondhatatlanul jól éreztem magam az autóban. A legfontosabb viszont azt, hogy most igazán megéreztük a saját bőrünkön, hogy mennyire csapatsport a rali, hogy mennyire kell hozzá a navigátor, a csapat, a háttérben dolgozók, a támogatók, és természetesen a szurkolók, akik nélkül ez most tényleg nem sikerült volna. Nagyon köszönjük nekik még egyszer a segítséget, a csapatunknak a megszokott professzionális munkát, partnereinknek pedig a bizalmat és a támogatást” - zárta az értékelést Vogel Adrienn.

Szöveg: Roger Racing Team
Képek: Csatlós Norbi és Sári Péter

Szólj hozzá! hozzászólás

Aki járt már raliversenyen, az biztosan találkozott Varga Cigány Zoltán nevével. Cigi, ahogy a legtöbben ismerik, már évek óta nem indult, mégis megőrülnek érte a szurkolók. Hogyan lehetséges ez úgy, hogy még csak nem is indul? Nézzétek meg a róla szóló riport-sorozatunk első részét, és megértitek! 

Érdemes szétnézni a csatornánkon, ahol további retró versenyzők videóit és a Cigi anyagok további részeit is megtaláljátok. 

2 komment hozzászólás

Fantasztikus versenyzéssel egy első és egy hatodik helyet szerzett Vogel Adri és Notheisz Ivett a Rally Bohemián.

 A legendás csehországi versenyen próbálhatta ki először új autóját a magyar női ralipáros: a Ford Fiesta Rally4 az R2-es Fiesta agresszívebb változata, de az eredmények azt mutatják, hogy hamar megtanultak együttműködni a lányok az autóval. Vogel és Notheisz a négyautós női kategóriát megnyerte, az R2-esek 16 autós mezőnyében pedig hatodik helyen végzett. Összetettben a 88 indulóból 36. helyen értek célba.

vogel_notheisz_02.JPG 

Tizennyolc gyorsaságin összesen 160, bukkanókkal teli kilométer várt a résztvevőkre, Adriéknak pedig elég kalandosan indult a hétvége, mert szombat reggelre elszállították az utcai autójukat, majd az első gyors után etapon több kilométeres dugóba kerültek. A cseh autósok viszont előzékényen félreállva adtak utat a rali résztvevőinek, így senki sem késte ki a rajtot.

 vogel_notheisz_03.JPG

“A végére annyira belejöttünk, hogy már szinte játszottunk az autóval. Az új programot eleinte még szokni kellett, de gyorsan megtanultam, nagyon sok tapasztalatot szereztünk. Az igazat megvallva nem ide gondoltuk magunkat, meglepett, hogy hatodikak lettünk az R2-esek között, és a többi versenyző reakciója is azt mutatja, hogy elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel” - foglalta össze a hétvége eseményeit a céldobogó előtt Vogel Adri.

vogel_notheisz_01.JPG 

Vogel Adrienn és Notheisz Ivett legközelebb már a rali-Eb (FIA ERC) nyitófutamán, a Róma-ralin áll rajthoz július 24-e és 26-a között. A Roger Racing Team idén a cseh Orsák Rallysporttal együttműködve indul a nemzetközi versenyeken.

Szólj hozzá! hozzászólás

45 éve az élete része a ralizás, és bár már lassan 20 éve nem megy, mai napig szeretik és tisztelik a szurkolók. Érdi Tiborhoz látogattunk el először a hazai ralis legendákat bemutató és a régi nagy időket felelevenítő sorozatunkban. 

Tibi bá'-val volt már szerencsénk korábban is éjszakát átívelő beszélgetésekre, ezúttal egy ezekhez hasonló anyagot szerettünk volna nektek is megmutatni.  Oldalakat lehetne megtölteni a történeteivel, hozzáállásával és tanácsaival, de szerencsére mindezt hallhatjátok tőle is a RallyeDreamer retro első részében.

Fogadjátok szeretettel és kövessétek munkásságunk YouTube csatornánkon! A napokban hat hasonlóan ismert és közkedvelt pilótával láthattok videót nálunk, majd a továbbiakban még több régi sztori következik tőlük.

 

Címkék: retro rallyedreamer Érdi Tibor

Szólj hozzá! hozzászólás
Az Európa-bajnoki futamgyőztes Turán Frigyes, Bagaméri László páros Volkswagen Polo GTI R5-ös versenyautójával induló ifjabb Szabó Zoltán nyerte az Erally Országos Bajnokság küzdelmeit az R5-ös kategóriában. 

turan_erally_2.png

Az április során megrendezett, négyállomásos virtuális sorozat második helyezettje, Hangodi Bendegúz mindössze két ponttal maradt el a győztestől, míg a harmadik helyen Papp Arnold végzett. Ifjabb Szabó Zoltán a valóságban is versenyez, saját építésű autójával az Országos Rally Challenge futamain vesz részt.

„Korábban még nem találkoztam ilyen komolyan megszervezett online bajnoksággal, így nem volt kérdés, hogy kipróbálom magam és élek a lehetőséggel” – nyilatkozta Szabó, akinek az elsődleges célja az volt, hogy a koronavírus-járvány miatt elmaradó versenyzési lehetőségeket a virtuális térben pótolja.

turan_erally_3.png

Az ERally ob R5 Kupájának friss győztese elmondta, azért választotta Turánék autóját, mert ők a valós versenyzése során is sokat segítenek neki.

„Otthon nekem is van szimulátorozásra alkalmas felszerelésem, de biztos vagyok benne, hogy jelenleg a virtuális térben nem tudnék ilyen jó időt menni az autónkkal, mint Zoli” – nyilatkozta Turán Frici, a Shell Helix Ultra csapatának pilótája, és hozzátette, amint lehetősége lesz rá, szeretné elvinni egy élményautózásra Szabót az egyik tesztelés alkalmával.

A sorozat folytatását már elindították, ezúttal azonban nem külön kategóriákban indulhatnak a résztvevők, hanem mindenkinek ralivilágbajnoki (WRC) autókkal kell teljesítenie a négy pályát.

Forrás: Just Creative

Képek forrása : Mesa's artworks

Szólj hozzá! hozzászólás

A Shell kenőanyagok hivatalos magyarországi forgalmazója és a Peter Cerny Alapítvány munkája már hosszú évekkel ezelőtt összefonódott. Az Orbico Hungary Kft. természetesen a koronavírus-járvány okozta nehézségek idején sem engedi el a koraszülött gyermekek megmentésén fáradozó szervezet kezét, sőt még szorosabbra fűzi a szálakat partnerével.

fenyelt-0180.jpg
"Az Orbico Hungary Kft. hosszú évek óta a szívén viseli a Peter Cerny Alapítvány támogatását, így, mint a Shell kenőanyagok hivatalos magyarországi forgalmazója eddig minden évben térítésmentesen biztosította a kenőanyagot a koraszülöttek és édesanyáik mentését szolgáló speciális mentőautókba. Idén sem mondhattunk nemet – sőt kötelességünknek érezzük, hogy segítsük az alapítvány fáradhatatlan munkáját. Mivel a koronavírus-járvány extra terheket ró a szervezet munkatársaira, így napjainkban minden támogatás kiemelten fontos számukra. A Shell kenőanyagok több éve biztosítják a mentőautók zavartalan működését, ami idén kimondottan kulcskérdés a gyors, zökkenőmentes, precíz mentés és ellátás érdekében. Idén sem volt kérdés, hogy teljes mellszélességgel az alapítvány mellett állunk" – mondta Takács Edit, az Orbico Hungary Kft. kenőanyag üzletágának marketing vezetője.

Az Orbico Hungary Kft. megbízott munkatársai személyesen szállítják ki a Peter Cerny Alapítványnak az ajándék Shell Rimula R6 LM 10W-40 tehergépjármű motorolajat és Shell Helix Ultra SN Plus 5W-40 személygépjármű motorolajat a járványügyi szabályokat maximálisan betartva.

"A Peter Cerny Alapítvány ezúton is hálásan köszöni az Orbico Hungary Kft. évről-évre tartó, folyamatos támogatását. A partnereikkel közösen megépített mozgó intenzív osztályként működő neonatológiai rohamkocsink immáron 50.000 km-t futott. A térítésmentes motorolaj támogatásuk pedig az alapítványi mentőszolgálatunknál futó 6 db koraszülött-mentőautónk biztonságos üzemeltetéséhez járul hozzá" - köszönte meg a támogatást Lendvai Barnabás, a Peter Cerny Alapítvány koordinátora.

Szólj hozzá! hozzászólás

Te dolgoznál csak azért távol a családodtól, a barátaidtól és a hazádtól, hogy ralizhass? Tóth Ottóéknál jártunk műhelylátogatáson!

received_538829833495000-01.jpeg 

Tudom, elég közhelyes kérdéssel nyitottam a posztot. De ha megnézitek műhelylátogatásos sorozatunk legújabb részét, talán bennetek is átértékelődik majd nagyon sok minden, ahogy mi sem ugyanúgy tekintünk már erre a VFTS-re, mint előtte bármikor. Ez az autó ugyanis talán a szokásosnál is több lemondásból, annál is több munkából és fogyhatatlan kitartásból épült. 

              

Persze rengeteg ilyen gép lehet még kis országunkban, de Ottó története különösképp is megfogott minket. Mindannyiunkak van legalább egy (de inkább több) olyan ismerőse, aki már évek vagy évtizedek óta külföldön él és dolgozik, de én még nem találkoztam olyannal, aki csak azért választotta ezt az utat, hogy ralizhasson. Történetünk főszereplője nagyon hamar belátta, hogy ha be akarja teljesíteni gyerekkori álmát, úgy lépnie kell és emiatt Londonig meg sem állt. Azóta is kint él és dolgozik, melynek eredményét nem csak ő, de mi is élvezhetjük a ralipályák szélén állva. 

Nem is szaporítom tovább a szót, tartsatok velünk és nézzétek meg műhelylátogatásos sztorijaink legújabb részét!

Címkék: műhely videó álmok vfts lada vfts London Tóth Ottó Erdélyi László rallyedreamer műhelylátogatás

Szólj hozzá! hozzászólás

A Turán Motorsport tavalyi ERC-futamgyőztes párosa idén valami teljesen újba vágja fejszéjét, ugyanis egy számukra ismeretlen márkával indulnak a magyar rali bajnoki címért Turán Friciék.

88194353_514285319271603_3776313509260820480_n.jpg

A hosszú és sikeres Forddal eltöltött idő után 2020-ban egy Volkswagen Polo GTI R5 volánja mögött láthatjuk versenyezni a Turán Motorsport párosát a hazai rali versenyeken. Ők lesznek Magyarországon az első olyan páros, akik ezzel a típussal indulnak a bajnokságban, mellyel céljuk nem lehet más, mint a bajnoki cím megszerzéséért való küzdelem.

Miután Ford Fiesta R5-ös versenyautójuk egy külföldi futamon teljesen megsemmisült, a tavalyi évet kénytelenek voltak egy másik típussal befejezni. Ezt követi idén a teljes váltás és az új márkával való folytatás. Mindez nem jöhetett volna létre meglévő és Friciék mellett mindvégig kitartő főszponzoraik, a Ford Petrányi (Nextautó) és a Orbico Hungary Kft. – Shell kenőanyagok nélkül. Emellett új támogatók megjelenése is segíti a páros idei munkáját. 

A Volkswagen Polo R5 versenyautót a Korda Racing biztosítja majd a Turán Motorsport számára, de emellett a csapat egy Ford Fiesta R5-öt is versenyeztet mind hazai, mind pedig külföldi futamokon is.

img_20200302_151315.jpg

"Sokáig úgy tűnt, hogy a 2020-as szezont is Forddal fogjuk folytatni, hiszen hosszú évek óta a Ford Petrányi a fő támogatónk, akik régóta hűségesen mellettünk állnak, így nem is gondolkodtunk másban. A körülmények, a fordos lehetőségeink azonban végül nem úgy alakultak, ahogy terveztük, így nyitnunk kellett más irányba is” – mesél a versenyautóváltás körülményeiről Turán Frici.

Kaptunk egy visszautasíthatatlan ajánlatot Korda Eriktől, a Korda Racing tulajdonosától egy tavalyi fejlesztésű Volkswagen Polo GTI R5 modellre, ami egy teljesen új lehetőség, megújulás nekünk az idei évre. Nagyon hálásak vagyunk Petrányi Zoltánnak, a Ford Petrányi vezetőjének, aki az autóváltástól függetlenül kitart mellettünk vállalkozásával, a Next Auto-val. Amit tőlük kapunk, az emocionálisan is sokat jelent számunkra, és hozzájuk köt minket” – tette hozzá Bagaméri Laci, Frici navigátora.

88180777_249937836021282_9214205064816623616_n.jpg

Érdekes fordulat, hogy bár idén nem a Forddal indul a Turán Motorsport párosa, mondhatni mégis megmaradt fordos szponzoruk is. Ennek okairól Tóth Judit, a Ford Petrányi marketing vezetője így nyilatkozott:
„Turán Frigyes több mint 28 éves versenyzői múlttal rendelkezik, és mi is több mint 28 éve vagyunk a pályán, így tapasztalatból tudjuk, milyen nehéz ennyi éven át ugyanazt a magas színvonalat hozni. Frici folyamatosan az élmezőnyben autózik és kimagasló eredményeket ér el mind hazai, mind nemzetközi színtéren. Nem kérdés, hogy továbbra is egy úton haladunk vele és maximálisan támogatjuk, függetlenül attól, hogy az idei évben nem Forddal fog versenyezni. Családi vállalkozásként számunkra az egyik legfontosabb tényező az emberi érték. Frici személyiségével könnyű azonosulni, ugyanis az évek során ugyanaz a pozitív, szimpatikus versenyző maradt, aki megőrizte dinamizmusát, a látványos autózást. Jó érzés egy olyan csapat mellé állni, amelynek hosszú távú cél lebeg a szeme előtt és rendkívül elkötelezett.”

2020-ban tehát az összes magyar bajnoki futamon a Volkswagen Polo GTI R5-tel láthatjuk Turán Frigyest és Bagaméri Lászlót versenyezni. 

Címkék: 2020 ORB Hankook Turán Frici Volkswagen Motorsport turán motorsport Orbico Korda racing Ford Petrányi Bagaméri Laci

Szólj hozzá! hozzászólás

Dudás Gergő még mindig nagyon fiatal, nagy reményeket fűzhet hozzá a magyar ralis társadalom.

Műhelylátogatós sorozatunk miskolci állomásán 2019 ORC bajnokát kerestük fel és vettük górcső alá eddigi pályafutását, eredményeit és természetesen idei terveit is. 

84468246_838637026586182_4730753421089439744_n.jpg

Gergő részletesen mesélt nekünk versenyautójáról (mellyel egyébként korábban Országos Rali Bajnokságot is nyertek), külföldi tapasztalatairól és az utánpótlásnevelésről is, mely esetükben a még mindössze 9 éves öccsét jelenti, aki már most versenyautót vezet.

84330188_1346591942180380_5669709778247483392_n.jpg

Tartsatok velünk, ajánljuk figyelmetekbe a Rallyedream legújabb műhelylátogatós sztoriját!

Szólj hozzá! hozzászólás

Még el sem kezdődött igazán az idei szezon, már az első futam (Monte-Carlo Rally) második napján sikerült akkorát esnie 2019 rali világbajnokának, hogy arra nincsenek szavak (sem több szóból álló kifejezések.)

A lényeg és egyben a legfontosabb, hogy mindketten jól vannak, de szinte biztos, hogy ez jó darabig még nagyon fájni fog nekik. 

83913589_614942962672953_9051534819158130688_n.png

Nehéz eldönteni, hogy a belső vagy a külső felvételek a durvábbak az esetről!

Nincs nagyobb esés (még a vb-n sem) magyarok nélkül, ezúttal Jobbágy Ákos volt "tűzközelben", az ő képei következnek: 

Jelenleg Elyfn Evans vezeti a versenyt, Neuville és Ogier előtt, de még nagyon az elején járunk és a neheze még csak most jön! Kövessetek minket Facebook oldalunkon a legfrissebb hírekért! 

Szólj hozzá! hozzászólás

A Rallye Évköny 1997-ben jelent meg először. Fotósok és újságírok csapata hozta létre, hogy úgy mutassák be a ralit, ahogy ők látják. Azok, akik minden egyes rali versenyen ott vannak, akik az elzárt helyekre is bejutnak a pályáon, akiket hosszú évek történései kötek össze a rali versenyzőkkel, navigátorokkal, szerelőkkel. Az egész nagy ralis családdal, a nyüzsgő csapatokkal. 

szja8347_ki.jpg

Ha időben rendelsz, egy frankó naptár is jár a könyv mellé!

szja8380_ki.jpg

A fenti leírás a Rallye Évkönyv oldaláról származik, de minden egyes sorát értjük és átéljük mi is. Ha pedig idén is beszerzitek ezt a csodát, ti is átélhetitek ezeket az élményeket, melyeket mi egész évben gyűjtünk a pálya szélén és melyek ebben a könyvben csúcsosodnak ki év végére.

rallye_2019_001-98.jpg

Az idei, a sorban immár a 23. Évkönyv már megjelent, így nem árulunk el nagy titkot, ha néhány részletet veletek is megosztunk róla. A 288 oldalas műben "megszólal" minden abszolútban pontot szerző pilóta. Helyet kapott a historic mezőnye mellett idén először a rali2 bajnoksága is, 12 oldal kifejezetten velük foglalkozik és csak róluk szól. 

rallye_2019_001-94.jpg

Természetesen foglalkozik magyar csapatok külföldi versenyzésével és értelemszerűen mind a hét ORB futamról is részletesen és sok-sok fotóval illusztrálva számol be. 

Az Évköny 5990 forintos áron rendelhető, a postaköltséget pedig személyes átvétel esetén meg is sprórolhatjátok. Minden szükséges információt megtaláltok a www.rallyeevkonyv.hu  oldalon. Ha karácsonyi ajándéknak terveztiek, még teljesen időben vagytok, simán odaér akár a fa alá is :)

A versenyek mellett minden futamról olvashattok egy-egy belső sztorit a necces helyzetekről, beesésekről, balesetekről is. Az Évköny szerzője, Szabó-Jilek Ádám jóvoltából nálunk beleolvashattok a nyíregyházi ERC futamgyőztes Turán-Bagaméri páros kalandjaiba:

rallye_2019_158-125.jpg

"Néha csak centiken múlik egy Eb-futamgyőzelem

Turán Frici és Bagaméri Laci szinte végig hibamentesen és roppant gyorsan autózott Nyíregyházán. A raliban néha csak nüanszok választják el egymástól a győzelmet a kieséstől, így volt ez a friss Eb-futamgyőztesek esetében is, hisz három komoly pillanatuk is akadt a hétvége folyamán.

„Az első ilyen a harmadik gyorsaságin történt” − kezd bele a sztorizásba a navigátor. „A murvás részen leszánkáztunk az útról a bal oldalra, de szinte azonnal visszapattantunk az árokpartról. Frici dugott egy egyest, aztán mentünk is tovább. A számomra legérdekesebb eset az a harmadik nap első gyorsaságiján, a céltól olyan 500 méterre történt. Volt egy lejtő, a végén féktáv és egy bal6. Annyira saras volt az út, hogy álló kerekekkel érkeztünk meg a visszafordítóhoz. Felnéztem és éreztem, hogy négy kerékkel csúszik az autó, tehát nem volt semmi fék. Erre egyszer csak elfordultunk a bal6-ba, szinte 180 fokba bekanyarodtunk. A célban egymásra néztünk Fricivel, de fogalmunk sem volt, hogy miként abszolváltuk azt a fordulót. Akkor volt először olyan érzésem, hogy egy kisebb csoda történt.”

Itt nem volt vége, mert a skodás duó vasárnap még átélt két hasonló szituációt. „Mádon, a vízen egyszerűen megcsúszott a kocsi és balra a rézsűn keresztül kicsúsztunk a mezőre. Ott az volt az iszonyú szerencsénk, hogy a bozótsoron volt egy 10 méteres luk, mi pont azon mentünk át. Azért nem tudtunk egyből visszajönni, mert utána bozót meg fák voltak, úgyhogy csak 100 méterrel odébb, egy bekötőúton tudtunk visszakanyarodni. Az utolsó pedig azon a gyorsaságin történt, amit megnyertünk. 2 kilométere a céltól rendesen nekimentünk egy farönknek. A bal első kerékkel találtuk el, de nem kaptunk defektet, »csak« egy 30 centis fadarab lejött a rönkről és beékelődött a gumi meg a felni közé. Leértünk a pályáról, úgy, hogy mi voltunk a leggyorsabbak és még a kerék sem engedett le. Volt pár komoly helyzetünk és talán nem is szerencsénk volt, hanem Frici édesapja segített nekünk odafentről!”

Hosszú és ínséges, rali nélküli hónapok következnek itthon, egy ilyen alkotás azonban a legjobb megoldást jelentheti erre az időszakra! 

 

Szólj hozzá! hozzászólás

Rallye Dream...

Raliról mindenkinek, kicsit másképp, és ha minden jól alakul belülről is.

Rallye Dream a Facebook-on

Hirdetés

 

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (22) andreas mikkelsen (14) audi (15) baz (14) biztonság (16) budapest rallye (10) bükfürdő (12) bútor robi (18) citroen (53) Citroen (14) colin mcrae (21) crash (34) Csucsu (13) Dakar (16) Dakar-rali (18) dani sordo (35) deutschland rally (17) ds3 wrc (49) eger rallye (23) erc (34) ERC (25) fiesta (54) finn rali (27) ford (92) Ford (16) ford fiesta (26) fotópályázat (20) gr.b (26) herczig norbi (19) hirvonen (46) historic (46) hőskor (24) Hyundai (11) Hyundai Shell World Rally Team (12) i20 (12) irc (53) kassa (10) kazár (19) ken block (11) ki mikor hol mivel (10) Kubica (18) külföldi (40) lada (16) lancia (11) latvala (55) lukács csucsu (10) Lukács Kornél (12) mads østberg (11) magazin (36) magyar (38) mecsek (10) mecsek rallye (56) mediabox (37) médiabox (68) miblog (17) mikkelsen (11) mikulás (28) mikulas rallye (22) mikulás rallye (14) mini wrc (27) miskolc (17) mnasz (17) monte (20) monte carlo (13) murva (13) nap képe (27) nasser al attiyah (12) nászer el attija (11) neuville (18) onboard (22) ORB (18) orb (179) ott tanak (10) petter solberg (37) peugeot (10) polo r wrc (49) r5 (13) RAC rally (14) ralisprint (22) rally (11) rallye évkönyv (15) ranga peti (11) robert kubica (10) rte (15) s2000 (13) sajtóközlemény (41) seb loeb (62) seb ogier (66) skoda (18) sprint (43) subaru (21) suzuki (10) swedish rally (13) szilveszter rallye (21) színes (12) szőke tamás (13) születésnap (11) teszt (47) turán frici (128) Turán Frici (13) turán motorsport (11) vargagixxxer (13) veszprém (22) video (421) videó (30) vitaposzt (13) Volkswagen Motorsport (10) VW (10) vw motorsport (16) wicoka (27) wrc (277) WRC (24) WRC2 (11) Zsiros Gabi (12) zsiros gábor (122)

racingdream feed

Nincs megjeleníthető elem

jajjdecsunya feed

Nincs megjeleníthető elem

HTML doboz

süti beállítások módosítása